برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در شیراز

برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در شیراز
   
برگزاری نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت در شیراز |||| ||||

نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت که برای اولین بار در کشور برگزار می شود از ۲ تا ۵ آذر در نمایشگاه بین المللی فارس برگزار خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین علی فرهادی، امروز یکشنبه (29 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران که با موضوع برگزاری نمایشگاه حوزه سلامت و پزشکی در نمایشگاه بین المللی فارس برگزار شد، گفت: به تناسب پیشرفت زمان، سرعت پیشرفت علمی هم افزایش می یابد و مشاغلی که نتوانند خود را با این پیشرفت همراه کنند عقب خواهند افتاد.


مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس افزود: حوزه پزشکی هم به موازات شاخه های علوم و صنعت، پیشرفت کرده و به دلایل سبک زندگی و رژیم غذایی و ..‌. حوزه سلامت افراد دچار آسیب شده است و برای درمان، حوزه تجهیزات پزشکی و روش های درمان جدید مهم است و ابزار کار که شاخه تجهیزات پزشکی را در برمی گیرند، حائز اهمیت ویژه هستند.
وی اضافه کرد: تمام کشورها برای بومی سازی باید تلاش کنند اما الزاما به این معنی نیست که تمام تجهیزات را صفر تا صد خودشان تولید کنند زیرا تمام کشورها زیرساخت و منابع یکسان ندارند و با تولید همه تجهیزات، هزینه های کاذب به حوزه تولید تحمیل می شود و با تبادل دانش و تجربیات در شیوه های درمانی باید پیش رفت.
فرهادی تاکید کرد: امروز صنعت گردشگری دارای ابعاد مختلفی در استان فارس است که حوزه های شامل پزشکی، مذهبی، فرهنگی و ... است و در دهه های اخیر گردشگری سلامت جای خود را باز کرده است و اگر از آن به درستی استفاده شود، گردشگری سلامت می تواند در خدمت سایر شاخه های گردشگری قرار بگیرد.
وی ادامه داد: گردشگر سلامت فرصت استفاده از سایر حوزه های گردشگری هم پیدا می کند و گردشگری به معنای عام و سلامت به معنای خاص به یکی از منابع ارزی کشور تبدیل می شود.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس با اشاره به اثربخشی گردشگری سلامت بیان کرد: گردشگری سلامت در کشورهایی که در زیرساخت پزشکی و بیمارستان ها، متخصصان خوب حوزه پزشکی و تکنولوژی روز و ... در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، موفق عمل می کند.
فرهادی افزود: قیمت تمام شده خوب از شرط های اساسی در گردشگری سلامت است و کشور ما در این شاخصه ها خوشبختانه جذابیت دارد و شیراز به عنوان قطب پزشکی حوزه خلیج فارس و منطقه حرف برای گفتن دارد.
وی از برگزاری ۲ عنوان نمایشگاهی در حوزه پزشکی در نمایشگاه بین المللی فارس خبر داد و گفت: نخستین نمایشگاه بین المللی خدمات پزشکی، درمانی، بهداشتی و گردشگری سلامت که برای اولین بار در کشور برگزار می شود از ۲ تا ۵ آذر از ساعت ۱۳ تا ۲۰ در سه سالن به متراژ ۶ هزار متر مربع با ۱۸۰ غرفه در این راستا برگزار خواهد شد و از کشورهای منطقه هم برای حضور دعوت کرده ایم.
فرهادی ادامه داد: نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی بیمارستانی و صنایع دارویی و نمایشگاه بین المللی تجهیزات آزمایشگاهی هم در همین زمان برگزار خواهد شد که از ساعت ۱۱ تا ۱۸ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود و در ۹ هزار متر مربع و با خضور ۱۰۱ شرکت کننده و ۳۰۰ غرفه برگزار خواهد شد.
مدیرعامل نمایشگاه بین المللی فارس اضافه کرد: 24 درصد افزایش ظرقیت و بازدیدکننده نسبت به دوره های قبل در نمایشگاه داریم و بر اساس سیاست های کلان کشور رفتن به سوی نمایشگاه های تخصصی در اولویت ماست و بالغ بر ۹۰ درصد نمایشگاه های ما دارای عناوین تخصصی هستند که موجب معرفی و ایجاد ارتباط بین تولید و مصرف می شود.
فرهادی اعلام کرد: در این نمایشگاه اقداماتی مانند برگزاری جلسه ستاد دانش بنیان حوزه پزشکی، سمینار عرضه صنف تجهیزات پزشکی و ... هم برگزار خواهد شد و استان های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی، یزد، خراسان رضوی و البرز در این نمایشگاه شرکت کرده اند و افتتاحیه ۲ آذر برگزار خواهد شد.
وی گفت: برای ارتقای زیرساخت های نمایشگاه در حد استانداردهای بین المللی تلاش کرده ایم که به دلیل فضای اقتصادی در جذب سرمایه گذار چندان پیش نرفته ایم زیرا جذب سرمایه گذار به تثبیت وضعیت اقتصادی نیاز دارد.
فرهادی ادامه داد: تمام نمایشگاه های نمایشگاه بین المللی فارس از طریق مزایده برگزار می شوند و باید دارای رزومه مناسب و مجوزهای قانونی برگزاری نمایشگاه باشند و امسال شدیدترین فیلترینگ غرفه ها را در نمایشگاه تجهیزات پزشکی شیراز را داشته ایم و طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و کلیه شرکت کننده مجوز لازم را دارند بیش از ۸۵ درصد شرکت کنندگان از تولیدکنندگان برتر این حوزه هستند.
وی اعلام کرد: نمایشگاه تجهیزات پزشکی برای پانزدهمین بار برگزار می شود و بالاترین هدف آن ارتقای سطح سواد جامعه، ایجاد تعاملات درون پزشکی بین مراکز پزشکی، آشنایی جامعه بین المللی با توانایی پزشکی استان فارس و ... است.
فرهادی تصریح کرد: نمایشگاه های حوزه پزشکی با مشارکت ویژه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی برگزار می شوندو هر محصولی که تولید داخلی آن را داشتیم اجازه حضور مشابه خارجی را ندادیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
314 کلیک ها  یکشنبه, 29 آبان 1401 18:27
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا