دعوت برای پویش پیشگیری از مرگ خاموش

 همزمان با آغاز فصل سرما، پویش پیشگیری از مرگ خاموش با هدف افزایش آگاهی و هوشیاری مردم و کاهش صدمات ناشی از مسمومیت با منوکسیدکربن، شروع شد.


به گزارش راستین آنلاین رئیس آتش‌نشانی شهرداری شیراز جمعه ۱۳ آبان به خبرنگاران گفت: هر ساله با آغاز فصل سرما، گاز منوکسیدکربن، این قاتل پنهان، سبب مسمویت تعداد قابل توجهی از هم وطنان و مرگ خاموش برخی از آنان می شود، این در حالی است که رعایت اصول ایمنی بسیار ساده و توجه به کوچکترین نکات ایمنی به راحتی از بروز حوادثی تلخ و ناگوار پیشگیری خواهد کرد.
محمدهادی قانع با اشاره به راه اندازی پویش پیشگیری از مرگ خاموش توسط سازمان آتش نشانی شیراز، گفت: این پویش با آغاز فصل سرما و از آبان ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان فروردین ۱۴۰۲ با آموزش گسترده شهروندان در همه سنین و بازدید های مسمتر پیشگیرانه ادامه خواهد داشت.
وی افزود: پیشگیری از مسمومیت گاز مونوکسید با افزایش آگاهی شهروندان و بررسی های کارشناسانه لوازم گاز سوز و دودکش ها، اقدامی مهم و قابل توجه در این پویش به شمار می رود.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از بسیج همه امکانات این سازمان در برگزاری پویش پیشگیری از مرگ خاموش خبر داد و گفت: پویش آموزش‌ و اطلاع رسانی با هدف کاهش حوادث ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن با همت کارشناسان آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش نشانی شیراز و ارائه برنامه های گسترده آموزش عمومی با موضوع خطرات گاز منوکسیدکربن و بیان هشدارها و توصیه های ایمنی با استفاده از تمامی ظرفیت های سازمان و رسانه ها برگزار می شود.
در این پویش در خصوص اختصاص برنامه های آموزشی، ویژه دانش آموزان، خانواده ها و عموم شهروندان و چگونگی تاثیر گذاری مطلوب، برنامه ریزی شده است.
آتش پاد قانع یادآور شد: علاوه بر برنامه های آموزشی، بازدیدهای ایمنی از وضعیت دودکش ها و وسایل گرمایشی در محل های اعلام شده توسط شهروندان در طرح بازدید رایگان از دودکش ها، از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی شیراز در پویش پیشگیری از مرگ خاموش عنوان شده است.
قانع آموزش و هشدارهای مستمر را در کاهش حوادث موثر دانست و افزود: تجربه چندین ساله سازمان آتش نشانی شیراز در ارائه آموزش های ایمنی و پیشگیرانه فصل سرما اثر مستقیم و سریع آموزش ها بر کاهش حوادث را ثابت کرده است، بنابراین توسعه برنامه های متنوع آموزش ایمنی، ضرورتی انکارناپذیر است و برگزاری پویش های آموزش و اطلاع رسانی در کاهش مسمومیت و مرگ ناشی از مونوکسید کربن با مشارکت شهروندان فهیم شیرازی تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
173 کلیک ها  جمعه, 13 آبان 1401 17:14
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا