مسیرهای گردشگری طراحی شده در شیراز ابتکاری نو است

  معاون شهردار شیراز اعلام کرد که مسیرهای گردشگری طراحی شده در این کلانشهر ابتکاری نو در صحنه ملی است.

مصطفی مشفقیان در نخستین نشست تخصصی گردشگری مقاومت در شهر قم که با حضور فعالان شهرها و کشورهای جغرافیای مقاومت در حال برگزاری است، با اشاره به اینکه گردشگری مقاومت، گردشگری بوده که تمام مولفه‌های گردشگری را داراست، گفت: اما در این نوع به بازدید مناطقی پرداخته می‌شود که آن مناطق و نشانه‌های محیطی، نمادهای مقاومت مردم آن شهر یا کشور محسوب می‌شوند.

به نقل از شهرداری شیراز، مشفقیان ادامه داد: نشست تخصصی گردشگری مقاومت با حضور نمایندگان کشورهای جغرافیای مقاومت و شهرهای شیراز، قم، بوشهر، کرمان، اهواز به میزبانی شهر قم به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری در این حوزه و برگزاری نمایشگاه مرتبط از یکم آبان ماه به مدت چهار روز انجام خواهد شد.

مشفقیان گفت: حضور شهر شیراز در این نشست با قالب ارائه بسته‌های فرهنگی و گردشگری تولید شده در اداره گردشگری و زیارت این سازمان با محوریت گردشگری مقاومت و همچنین معرفی و انتقال تجربه در خصوص طرح‌های موفق گردشگری مشروطه، گردشگری انقلاب اسلامی و گردشگری دفاع مقدس که از سال گذشته تاکنون طراحی و در این کلانشهر اجرا شده، خواهد بود.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: همچنین نمایندگان شهر کهن شیراز، سخنرانی و انتقال تجربه، روش‌های موفق طراحی مسیرهای گردشگری مقاومت را مبتنی بر تاریخ، رجال، رویدادها، مسجد محوری و فرهنگ مقاومت این کلان شهر را نیز در دستور کار خود دارند.

او در خصوص رویکردهای نشست تخصصی گردشگری مقاومت عنوان کرد: تبیین لزوم پرداخت به نقش گردشگری مقاومت و فرصت‌های پیش رو، بازخوانی و فهم تاریخ در جامعه و هویت بخشی به جوانان و نوجوانان از رویکردهای این نشست است.

مشفقیان گفت: وحدت و یکپارچگی ملی و امنیت پایدار در سایه آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و وحدت در جغرافیای مقاومت بر منافع و آرمان‌های مشخص، لزوم پرداخت، ایجاد، توسعه زیر ساخت‌ها و اقتصاد فرهنگ در گردشگری مقاومت و همچنین تبادل تجارب و ایده پردازی جهت حرکت‌های پیش رو از دیگر هدف‌های برگزاری این نشست تخصصی است.

او اضافه کرد: طرح گردشگری معاصر با عنوان از رویش تا پویش با محوریت تاثیر شیراز در یکصد سال اخیر و معرفی این اتفاقات و رویدادها در بسته‌های گردشگری و طراحی مسیرهای نوین شکل گرفت.

معاون شهردار شیراز با اشاره به اینکه سه مسیربرای نخستین بار در استان فارس طراحی شده که در نوع خود ابتکاری نو در صحنه ملی است، گفت: این سه محور مسیری شامل ۵ مسیر گردشگری با رویکرد انقلاب اسلامی، ۲ مسیر گردشگری مشروطه در شیراز و ۴ مسیر گردشگری دفاع مقدس طراحی و در مناسبت‌های مختلف رونمایی و اجرا می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: معاونت گردشگری سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هر اقدامی را برای توسعه و رونق گردشگری مقاومت انجام خواهد داد تا ضمن حفظ ارزش ها، گردشگری مقاومت سامان یابد.

مشفقیان تاکید کرد: باید با ساماندهی گردشگری مقاومت از این فرصت مهم برای رونق و توسعه گردشگری استان استفاده شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
503 کلیک ها  چهارشنبه, 11 آبان 1401 12:53
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا