می توان از آموزش و پرورش و دانش آموزان در پایه ریزی اصول وقواعد شهروندی و بهره برد

 شهردار شیراز در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: می توان از آموزش و پرورش و دانش آموزان در پایه ریزی اصول وقواعد شهروندی و چارچوب آن بهره برد.


به گزارش راستین آنلاین  محمدحسن اسدی با ابراز امیدواری از گشودن فصل جدیدی در روابط بین شهرداری و آموزش و پرورش گفت: شهرداری بیش از ۱۵۰ وظیفه ذاتی را بر عهده دارد و می‌تواند در تعامل با آموزش و پرورش موجب رشد وشکوفایی شهر شیراز شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم انجام کار فنی و اصولی در زمینه آموزش قواعد شهروندی ادامه داد: اگر بخواهیم شهروندی مسئولیت پذیر و زیست پذیر در حوزه شهری داشته باشیم باید زندگی آبرومند و با آرامش برای آنها ایجاد کنیم و این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه ازخودمان شروع کنیم.
شهردار شیراز درباره تحقق شعار شهروندمسئولیت پذیر ومشارکت جو اضافه کرد: این شعار را باید با فرهنگ سازی از طریق آموزش و پرورش محقق کنیم.
دکتر اسدی با ذکر مثالی در خصوص پاکیزگی شهر توسط پاکبانان گفت: در مکتب دینی ما در مورد حقوق همسایه، نظافت محیط و ... تذکراتی داده شده است، از این رو باید جامعه و فرزندانمان را با کمک آموزش پرورش به گونه ای تربیت کنیم که به سمت رعایت فرهنگ شهروندی و آموزش نگهداری از شهر برویم و الا با بالا بردن تعداد نیروهای پسماند و دفن زباله کار اصولی انجام نداده‌ایم.
وی در ادامه از بازدید خود از پژوهشکده معلم به عنوان یکی از دستاوردهای خوب آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: دانش آموزان و خانواده‌ها را باید با فرهنگ دینی و اخلاقی و علاقه مندی به شهر تربیت کنیم و بتوانیم شاهد تحقق این موارد باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار گفت: با توجه به تفاهم‌نامه مشترک بین آموزش و پرورش و شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز در راستای هم افزایی و استفاده از ظرفیت‌های متقابل برای تحقق شعار شهروند مسئولیت پذیر و مشارکت جو آماده همکاری با شهرداری در زمینه تربیت شهروند نمونه هستیم.
محمدخلیل عسکری افزود: آموزش و پرورش آماده آموزش سبک زندگی اسلامی در شهر و تحقق شعارتعیین شده و ترویج آن است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
161 کلیک ها  یکشنبه, 08 آبان 1401 09:56
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا