راه‌اندازی مدرسه فضای مجازی در فارس/آموزش سوادرسانه به فرهنگیان

 به همت سازمان دانش‌آموزی، نخستین مدرسه فضای مجازی در فارس با هدف برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مرتبط با سوادرسانه در راستای عملیاتی کردن جهادتبیین، آغاز به کار کرد.


مدیرکل آموزش و پرورش فارس پنجشنبه 5 آبان در این خصوص و ضمن اشاره به اهمیت جهاد تبیین و تاکید رهبر معظم انقلاب در این موضوع، گفت: امروز در یک جنگ نابرابر قرار داریم که موظفیم از هویت دینی، ملی و فرهنگی جامعه و خانواده‌ها دفاع کنیم.
محمدخلیل عسکری این دوره آموزشی را نقطه عطفی در آموزش سواد رسانه در آموزش و پرورش دانست و افزود: سازمان دانش‌آموزی فارس که سبقه راه‌اندازی اولین‌ها را در استان دارد، با راه‌اندازی مدرسه فضای مجازی گام موثری در راستای جهاد تبیین در جامعه برداشته است.
عسکری ادامه داد:اگردیروز باکری‌های و خرازی‌ها و شهید همت‌ها از خاک این نظام دفاع کردند و در شرایطی که همه قدرت‌ها در کنار هم جمع شده بودند و بیش از ۳۵ کشور در این جنگ نابرابر حضور داشتند و پیروز شدیم، امروز نیز در جنگ نابرابر رسانه‌ای ماموریت داریم تا از هویت دینی و ملی و فرهنگی جامعه و خانواده‌ها دفاع کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این یک نبرد و جنگ ادراکی است و آموزش سواد رسانه نقش موثری در پیروزی در این نبرد دارد، خطاب به معلمان حاضر در این دوره آموزشی گفت: رویکرد ما در آموزش و پرروش و در بحث سواد رسانه رویکردی تربیتی است و نیاز است تا شما معلمان گرامی خود را به دانش‌آموزانتان برسانید و شبهات موجود را برای آنان برطرف کنید و به فرمایش رهبر معظم انقلاب که جهاد تببین را یک فریضه فوری نامیدند جامه عمل بپوشانید.
عسکری در ادامه ازبرگزاری بیش از ۲۰۰ کلاس تبیینی با همکاری بسیج دانش‌آموزی خبر داد و افزود: نسبت به بزرگداشت روز و هفته بسیج دانش‌آموزی و مشارکت دانش‌آموزان در برنامه‌ها توجه داشته باشید و به آنان نقش دهید.
به گزارش راستین آنلاین در این دوره آموزشی که توسط سازمان دانش‌آموزی و به شکل ویدئوکنفرانسی برگزار شد، بیش از 600 فرهنگی استان فارس در کارگاه سواد رسانه شرکت کرده و با اصول و فنون استفاده درست از رسانه و فضای مجازی آشنا شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
222 کلیک ها  پنج شنبه, 05 آبان 1401 12:20
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا