برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان در دانشگاه شیراز

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان در با نام «چرتکه» و به‌ صورت حضوری از ۲ تا ۴ آبان در دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.

به گزارش راستین آنلاین مهدی مومن زاده، امروز یکشنبه (1 آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات دانشگاهیان در دانشگاه شیراز خبر داد و گفت: این نمایشگاه با نام «چرتکه» و به‌ صورت حضوری از 2 تا 4 آبان در دانشگاه شیراز برپا خواهد شد.


مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز افزود: این نمایشگاه با هدف تحقق شعار «تولید، دانش‌ بنیان، اشتغال ‌آفرین» برای چهارمین سال متوالی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه شیراز و با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد.
وی اضافه کرد: دوران دانشجویی یک دوره پویاست و دانشجو در این دوران می توان علاوه بر استفاده از ظرفیت‌ های فرهنگی و علمی دانشگاه، مهارت ‌های جدیدی هم کسب کند و به پرورش استعدادهای خود بپردازد.
مومن زاده تاکید کرد: مهارت کسب ‌و کار و کارآفرینی از مهارت های مهمی است که دانشجویان می توانند کسب کنند و بازارچه تولیدات و صنایع دستی دانشگاهیان «چرتکه» با هدف آموزش مهارت‌ های عمومی کسب‌ و کار، الفبای راه ‌اندازی کسب‌ و کار و فروش و بازاریابی به دانشجویان، فرصتی ایجاد خواهد کرد تا دانشجویان دستاوردها و تولیدات خود را در میان دانشگاه‌ های سطح منطقه‌ هفت کشور عرضه کنند و به فروش برسانند.
وی ادامه داد: از اهداف این نمایشگاه می توان به ایجاد اشتغال برای دانشجویان، فرهنگ ‌سازی خانواده پایدار با تاکید بر ترویج کسب‌ و کار و اشتغال دانشجویان، ارتقای نشاط اجتماعی بین دانشجویان، بروز توانمندی‌ های تولیدی دانشجویان، آشنایی دانشجویان با فرصت‌ های اشتغال و کارآفرینی، تقویت وضعیت اقتصادی قشر دانشجو، پیشگیری از آسیب‌ های اجتماعی از طریق توسعه و تقویت کارآفرینی دانشجویان،‌ ایجاد بستر مناسب برای ارتقای محصول و جذب سرمایه‌ گذار و افزایش بازدهی دانشجویان مشغول به فعالیت‌های تولیدی اشاره کرد.
مومن زاده گفت: نمایشگاه «چرتکه» با یک صد غرفه و چهار هزار محصول از دانشگاهیان شامل هیئت‌ علمی، دانشجو و کارمند از دانشگاه‌ های شیراز، دانشگاه آزاد شیراز، هنر شیراز، غیرانتفاعی «زند»، یاسوج، اقلید، فسا، سازمان فنی حرفه ‌ای، شرکت «همیارنت» و موسسه‌ «تعالی جوان فردا» (به‌عنوان نماینده‌ سازمان ‌های مردم‌ نهاد اداره‌ کل ورزش و جوانان فارس) برگزار خواهد شد.
مدیر فرهنگی دانشگاه شیراز اعلام کرد: مراسم افتتاحیه‌ این نمایشگاه ساعت 9 روز دوشنبه 2 آبان برگزار خواهد شد و نمایشگاه از 2 تا 4 آبان از ساعت 10 تا 20 برپا خواهد بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
256 کلیک ها  دوشنبه, 02 آبان 1401 11:13
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا