تحقق سند تحول دغدغه نخست آموزش و پرورش فارس است

 مدیرکل آموزش و پرورش فارس، تحقق سند تحول بنیادین را دغدغه نخست این اداره کل عنوان کرد.


به گزارش راستین آنلاین محمدخلیل عسکری دوشنبه دوم آبان در همایش مشترک ائمه جمعه و روسای ادارات آمورش و پرورش سراسر فارس که با موضوع فعال سازی شاخص‌های همکاری حوزه و آموزش و پرورش در فرآیند اجرایی شدن سند تحول بنیادین در سالن شهید دستغیب حرم شاهچراغ (ع) برگزار شد، اظهار کرد: استان فارس دارای ۵۹ اداره اموزش و پرورش است که بیشترین مدیریت در حوزه آموزش و پرورش کشور را داراست.
او افزود: در فارس بیش از ۹۳۰ هزار دانش آموز در بیش از ۸ هزار مدرسه و ۳۲ هزار کلاس درس تحصیل می کنند و مجموعا بیش از ۹ هزار فضای تربیتی داریم که شامل، کانون‌های تربیتی، اردوگاه‌ها و ... می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: بیش از ۶۲ هزار فرهنگی شاغل و ۷۵ هزار فرهنگی بازنشسته در سطح استان فارس وجود دارند. 
عسکری ادامه داد: از سال ۹۴ بحث اجرایی شدن سند تحول در استان آغاز شد و امام جمعه فقید شیراز نیز پیگیر این موضوع بودند.
او خاطرنشان کرد: نماینده مقام معظم رهبری در فارس و امام جمعه شیراز نیز همواره در این خصوص پیگیر بوده و همکاری زیادی می‌کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: پس از آغاز به کار دولت سیزدهم یکی از راهبردهای همکاری بین حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش، تلاش در اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در استان بود.
عسکری؛ تحقق سند تحول را دغدغه اول آموزش و پرورش در استان فارس برشمرد و بیان کرد: برای تحقق این مهم کارگروهی را تشکیل دادیم و مبنای تشکیل تمام جلسات را موضوع برنامه‌های سند تحول قرار دادیم.
او گفت: در یکی از نشست‌های اخیر مجلس خبرگان رهبری، آیت الله دژکام از آمادگی فارس برای تهیه نقشه راه سند تحول خبر دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: مقرر شد تا فارس به عنوان استان پایلوت، نقشه راه تحقق سند تحول را اجرایی کند و اکنون ما نقشه راه سند تحول را در سه سطح؛ مدرسه، منطقه و استان تهیه کردیم. 
عسکری افزود: تمام برنامه‌های ما در راستای نقشه راهبردی سند تحول در استان اجرایی می‌شود.
او تصریح کرد: نسخه‌ای از این نقشه راهبردی تحویل کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی شده است.
عسکری اظهار کرد: معتقدم ائمه جمعه سرداران عرصه جهاد تبیین هستند لذا تا زمانی که در مسیر ولایت حرکت می‌کنند فرمایشات آنها فصل الخطاب خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: در دوران کرونا تمام دنیا تلاش می‌کردند مدارس ما بازگشایی نشود در داخل استان نیز برخی تشکل‌ها بیانیه دادند تا مدارس بازگشایی نشود اما مصمم ایستادیم و اقدام به بازگشایی مدارس کردیم و همگان دیدند هیچ اتفاقی هم نیفتاد.
عسکری خاطرنشان کرد: از سال ۹۲ تعداد ۴ هزار و ۶۲۵ نفر در آموزش و پرورش مشغول به خدمت بودند اما از نظر استخدامی بلاتکلیف بودند لذا گاهی هم تجمع می کردند اما این دولت تکلیف آنها را روشن و اقدام به جذب شان کرد.
او خاطرنشان کرد: در مسیر تعلیم و تربیت تلاش خواهیم کرد با تمام وجود کار کنیم و همه ظرفیت‌های جامعه بهره مند شویم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
237 کلیک ها  دوشنبه, 02 آبان 1401 11:11
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا