آغاز فصل مشترک همکاری آموزش و پرورش فارس و شهرداری شیراز

آغاز فصل مشترک همکاری آموزش و پرورش فارس و شهرداری شیراز
   
آغاز فصل مشترک همکاری آموزش و پرورش فارس و شهرداری شیراز |||| ||||

  فصل جدید فعالیت‌های مشترک فرهنگی بین آموزش وپرورش فارس و شهرداری شیراز برگزار آغاز و مقرر شد که کارگروههایی در حوزه‌های مختلف فرهنگی ایجاد شود.

به گزارش راستین آنلاین مدیرکل آموزش و پرورش فارس دوشنبه ۱۱ مهرماه در نشست مشترک جمعی از مسئولین آموزش و پرورش فارس، شهردار و جمعی از معاونین شهرداری و اعضای شورای شهر شیراز بیان کرد: هر جامعه‌ای برای ادامه حیات خود به تولید سرمایه اجتماعی نیاز دارد.

محمدخلیل عسکری افزود: آموزش وپرورش اساسی ترین زیرنظام اداری کشور است و می‌تواند در عرصه‌های مختلف نسبت به انجام امورات مختلف فرهنگی اجتماعی اقدام کند.

او گفت: یکی از اهداف فرهنگی شهرداری شیراز تربیت شهروند مسئولیت پذیر است که محل تربیت این شهروند، آموزش و پرورش است.

عسکری همچنین به همکاری و همدلی خوبی که بین شهرداری و اموزش و پرورش وجود دارد اشاره و عنوان کرد: نمونه این همکاری در موضوع پروژه مهر و بازگشایی مدارس خود را به خوبی نشان داد و به یک الگو و کار ماندگار تبدیل شد.

او با تقدیر از رویکرد فرهنگی شهرداری شیراز در خصوص نگاه مطلوب به تربیت چند ساحتی در دانش آموزان گفت: تمام برنامه‌های مشترک باید در حوزه‌های مختلف آموزشی، ورزشی، پرورشی  و فناوری متمرکز بر ساحت‌های مختلف تربیتی مورد اشاره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد.

شهردار شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شیراز به شهری فرهنگی معروف است، گفت: توجه به این مسئله در راس برنامه‌های شهرداری در مدیریت جدید قرار دارد.

محمدحسن اسدی با اشاره به برخی تحقیقات گفت: موضوع اخلاق، مسئله مهم قرن حاضر محسوب می‌شود و باید برنامه مشترک شهرداری و آموزش وپرورش بر روی این مهم در نسل جوان تمرکز شود.

شهردار شیراز همچنین از آمادگی کامل این نهاد برای پشتیبانی از طرح‌های مختلف فرهنگی اجتماعی در آموزش وپرورش در خصوص دانش آموزان نیز خبر داد.

عضو شورای شهر شیراز نیز در این جلسه با اشاره به اینکه همه مجموعه‌های مختلف باید به کمک آموزش وپرورش بیایند، بر عزم جدی شورا وشهردای شیراز در این خصوص اشاره کرد.

رضا محمدیان با اشاره به گسست بین نسلی به عنوان  یکی از مسائل مهم جوامع بشری گفت: برخی محققین معتقدند سن این گسست در دوران فعلی بسیار پایین آمده و لذا بهترین مکان برای کاهش آسیب این مسئله، آموزش وپرورش است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل بیت (ع) شورای شهر شیراز به آمادگی شورای شهر وشهرداری شیراز در اجرای طرح شهرفرزانگان با رویکرد جدید اشاره کرد وافزود: این طرح یکی از طرح‌ها موفق بین دستگاه تعلیم وتربیت و شهرداری بوده است.

محمدیان همچنین با اشاره به رویکرد آموزش وپرورش به مدارس به عنوان کانون تربیت محله گفت: این بدان معناست که مدارس در کنار تعلیم وتربیت دانش آموزان این ظرفیت را دارند تا کاری شبیه فرهنگ سراها را هم انجام دهند.

او عنوان کرد: شورا و شهرداری شیراز این آمادگی را دارد تا در این زمینه اعتبارات خاصی برای اجرای طرح‌های مشترک در زمینه استفاده از ظرفیت مدارس دراین خصوص در نظر بگیرد.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
418 کلیک ها  دوشنبه, 11 مهر 1401 17:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا