مدیریت تالار شهر شیراز به شهرداری واگذار شود

عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به گذشته یک دهه از کلنگ زنی تالار بزرگ شهر، تسریع در تکمیل این پروژه را خواسته مهم شهروندان دانست و خواستار واگذاری مدیریت آن به شهرداری برای رسیدن به این هدف شد.

 

به گزارش راستین آنلاین محمدرضا هاجری عصر یکشنبه ۱۰ مهرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال از کلنگ‌زنی تالار بزرگ شهر، جنب سیلوی گندم در چهار راه حافظیه می‌گذرد، گفت: هنرمندان فکور شهر، مطالبه و توقع دارند در اتمام و تکمیل آن تسریع شود.

 

او با بیان اینکه در دوره چهارم شورای شیراز پیشنهاد شد ساخت و مدیریت تالار شهر به شهرداری واگذار شود تا به نتیجه برسد، افزود: باز هم پیشنهاد خود را تکرار کرده و تقاضا دارم طی صورت جلسه‌ای تکمیل و مدیریت تالار شهر را به شهرداری واگذار کرده تا هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

 

هاجری با بیان اینکه با مدیریت شهرداری می‌توان آن را به صورت هیئت امنایی، سیاست‌گذاری و اداره کرد، افزود: اکثریت طرح و پروژه‌های بزرگ مقیاس شهر با ردیف بودجه‌های نجومی در بالا و شمال شهر در نظر گرفته شده است، این بی‌عدالتی در توزیع، شکاف طبقاتی شمال و جنوب، غنی و فقیر، خوش نشین و محروم را بیشتر می‌کند و توازن و عدالت در توزیع طرح و بودجه‌ها رعایت نشده است.

 

سخنگوی شورای شهر شیراز عنوان کرد: حداقل می‌توان طرح‌های با مقیاس کوچک رها شده در محلات محروم را در اولویت اجرا و تکمیل قرارداد و آنها را ستاره دار کرد تا احساس فراگیری عمران و آبادی بتواند از شکاف‌های موجود بکاهد.

 

هاجری ادامه داد: با توجه به کمبود آب و نیاز شهرداری به منابع آب پایدار برای فضای سبز شهری، علاوه بر سرعت و سبقت در ساخت تصفیه خانه‌های محلی در ۱۰ تا ۱۵ منطقه نسبت به لایروبی و کف شکنی چاه‌های عمیق در اختیار اقدام کرد تا در گسترش فضای سبز شهری و محلی با کمبود منابع آب مواجه نشویم.

 

او همچنین با ابراز تاسف از حادثه رخ داده برای مهسا امینی، پیگیری آن را مطالبه و خواست عمومی دانست و گفت: این حادثه، بهانه ای شد که تمام جنایتکاران آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی، عربستانی و صهیونیستی، امنیت، سلامت، عزت و معیشت ملی را هدف تیرهای زهرآگین خود قرار داده، نیروی انتظامی سربلند را که پس از دوران دفاع مقدس، بیشترین شهید را تقدیم امنیت کشور کرده است تحریف و تخریب کنند.

 

هاجری با بیان اینکه جلودار فتنه و آشوب در شیراز، عضو مجرم و فراری شورای پنجم این شهر است، خواستار رسیدگی قاطع به تخلفات حادث شده از سوی فتنه‌ و آشوبگران و مشوقان و محرکان شد و حمایت شورا و شهرداری از نیروی انتظامی را اعلام کرد.

 

مهدی طاهری، رئیس شورای شهر شیراز نیز با اشاره به اتفاقات و حوادث روزهای اخیر گفت: همه منتظر مانده‌ایم تا نتیجه تحقیقات و رسیدگی دقیق قوه قضائیه را مشاهده تا حقیقت موضوع روشن شود اما در این بین کشور و مردم ما در آزمونی واقع شده‌اند تا حقیقتی بزرگتر به نام ملت ایران خود را نمایش دهد. 

 

او با بیان اینکه بی‌تردید هویت‌ها و ارزش‌های دینی، ملی و سنت‌های داخلی یک جامعه قدرت اجتماعی را می‌سازند، افزود: نبود تهدید احساس امنیت را در جامعه القا می‌کند تا بدین ترتیب همان هویت‌ها و ارزش‌ها در جامعه جلوه کرده و قدرت اجتماعی را کامل کنند.

 

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه ثبات اجتماعی می‌تواند قدرت اجتماعی و احساس امنیت را القا کند، افزود: براین اساس امید اجتماعی و امنیت، اعتماد عمومی و امنیت که نتایج ثبات اجتماعی هستند رابطه مستقیمی پیدا می‌کنند، امنیت بنیادی‌ترین موضوع اجتماعی و مهم‌ترین وظیفه دولت‌هاست.

 

او با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی و اولین نیاز این وابستگی اجتماعی، امنیت است، عنوان کرد: روابط اجتماعی مورد نیاز جامعه در یک کشور از طریق تدوین قوانین و مقررات وضع و تعیین تکلیف می‌شود و بدیهی است امنیت، حفظ حدود و ثغور این خطوط و دیوارها است.

 

طاهری با بیان اینکه امنیت، نخستین نیاز حقیقی و غیر قابل جایگزین یک جامعه است تا روابط اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی سیاسی درون یک جامعه تضمین شوند، افزود: جامعه در مسیر رشد و تکامل خود دچار تغییراتی در جهت رشد فکری خود می‌شود تا به بقای خود ادامه دهد چرا که بقا بدون رشد میسر نیست اما در این سیر، امنیت خود را، حفظ و حتی تقویت می‌کند.

 

طاهری با بیان اینکه تنوع افکار در جوامع در حال رشد اجتناب‌ناپذیر و تضارب افکار رخدادی است که حداقل انتظار چنین جوامعی است، عنوان کرد: گفت‌وگو و انتقادپذیری جامعه یکی از ملزومات پذیرش چنین تغییراتی است و مقام معظم رهبری بارها بر برقراری کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشته‌اند؛ موضوعی که شورای ششم نیز بر آن تاکید داشته و از جمله راهبردهای مصوب خود قرار داده است.

 رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه نبود چنین کرسی‌های آزاداندیشی سبب بروز ابهاماتی می‌شوند، گفت: اگر اعتراض مشروع را برابر نص صریح قانون اساسی، راهپیمایی مشروط به عدم رفتار خلاف مبانی اسلام و بدون سلاح بدانیم در مقابل، اعتراض نامشروع شیوه‌ای است که این شروط در آن رعایت نشده‌اند و تبدیل چنین اجتماعاتی به آشوب و اغتشاش زمانی است که خطوط قرمز امنیت کشور شکسته می‌شوند و پر واضح است وظیفه دولت حفظ امنیت و اقتدار نظام است.


او با تاکید بر اینکه معترض و اوباش با هم فرق دارند و صف آنها از هم جداست، افزود: اغتشاشگر و آشوبگر چیزی جز ضرر و آسیب اجتماعی را نمی‌طلبد اما در میانه فتنه چنین صفی از هم جدا نشده است. آنچه در جامعه در حال رشد ما در دهه‌های گذشته اهمیت پیدا می‌کند رابطه بین سنت‌ها و مدرنیته است.
طاهری خاطرنشان کرد: رابطه بین سنت‌ها و مدرنیته رابطه بین نسل‌ها و بین والدین و فرزندان را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد و جامعه‌ای که نتواند به درستی آن را در چارچوب یک برنامه چند جانبه مدیریت کند به طور طبیعی با تهدید نگاه بین نسلی بین این دو دیدگاه روبه‌رو خواهد شد و هر چه روند رشد عقلی جامعه سرعت بیشتری داشته باشد این تهدید بیشتر خواهد شد.‌
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
279 کلیک ها  دوشنبه, 11 مهر 1401 10:12
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا