مجوز انتشار ۷۳۱ کتاب در فارس صادر شد

 معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از صدور یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و ۵ مجوز دیگر برای شهرستان‌ها خبر داد و کفت: از ابتدای امسال مجوز انتشار برای ۷۳۱ کتاب از ۷۸۶ کتاب ثبت شده، صادر شده است.


به گزارش راستین آنلاین غلامرضا خوش‌اقبال شنبه ۹ مهرماه با اشاره به برگزاری رویدادهای بزرگی همچون هفته بزرگداشت سعدی در اردیبهشت ماه جاری و بزرگداشت حافظ شیرازی در مهرماه، به خبرنگاران گفت: این 2 رویداد از مهمترین وقایع فرهنگی و هنری محسوب می‌شود که گستره بین‌المللی دارد.
خوش‌اقبال با بیان اینکه ایام بزرگداشت سعدی به واسطه همزمانی با دهه پایانی ماه مبارک رمضان، با رویدادهای دیگرگونه همراه بود، گفت: با هماهنگی‌های انجام و سازماندهی یکپارچه، این رویداد در سطوح استانی، ملی و جهانی برگزار شد.
دهه بزرگداشت حافظ برگزار می‌شود
خوش‌اقبال با اشاره به هماهنگی‌ها برای برگزاری دهه بزرگداشت حافظ شیرازی، خاطرنشان کرد که رویدادهای مرتبط با دهه بزرگداشت لسان‌الغیب حافظ شیرازی با توان و پویایی بیشتری پیگیری و دنبال می‌شود.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، شناسایی، ساماندهی و کمک به افزایش توانمندی‌های انجمن‌های ادبی را در ۶ ماه گذشته از کارهایی دانست که برای نخستین بار انجام شده است و مهم‌ترین رویداد در این زمینه را جایزه کتاب سال استان فارس خواند که در نیمه دوم سال برگزار می‌شود.
خوش اقبال یادآور شد: از ۱۱۶ انجمن ادبی پویای استان، ۱۹ انجمن در شیراز هستند. این انجمن‌ها از فروردین تا شهریور امسال، بیش از ۱۴۰ رویداد را در قالب شب شعر، پسین شعر و رونمایی کتاب برگزار کرده‌اند.
او از صدور یک مجوز چاپ دیجیتال در شیراز و ۵ مجوز دیگر برای شهرستان‌ها خبر داد و ادامه داد: از آغاز سال جاری تا کنون مجوز ۷۳۱ کتاب از ۷۸۶ کتاب ثبت شده، صادر شده است.
خوش‌اقبال، همچنین از صدور مجوز فعالیت برای ۸ مؤسسه فرهنگی تک‌منظوره و یک مؤسسه فرهنگی و هنری چندمنظوره در استان فارس خبر داد.
معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از صدور ۴ مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغات و ۶ چاپخانه در ۶ ماه گذشته خبر داد و گفت: ۳۴۶ رسانه در استان فارس پویا هستند که از این تعداد، ۱۴۲ رسانه برخط، ۶۳ رسانه الکترونیک غیربرخط، ۱۲ روزنامه، ۲۵ هفته‌نامه، ۲۶ ماهنامه، ۶۷ فصلنامه، ۳ دو هفته‌نامه، ۱ دوماهنامه، ۷ دو فصلنامه و یک سالنامه هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
219 کلیک ها  یکشنبه, 10 مهر 1401 12:01
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا