هفته فرهنگی شیراز و تاجیکستان برگزار می شود

 معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس با اشاره به سفر وزیر فرهنگ تاجیکستان به شیراز، از برگزاری هفته فرهنگی شیراز و تاجیکستان خبر داد و افزود: این برنامه با حضور گروه‌های فرهنگی و هنری تاجیکستان از ۱۳ تا ۱۷ مهر ماه در شیراز اجرایی خواهد شد.


به گزارش راستین آنلاین  محمد فرخ زاده عنوان کرد: این رویداد فرهنگی با همکاری استانداری فارس، شهرداری شیراز، سازمان ورزش و جوانان استان، صدا و سیمای مرکز فارس و مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان برگزار خواهد شد.
وی یادآور شد برنامه هفته فرهنگی تاجیکستان علاوه بر شیراز در تهران و تبریز نیز اجرا خواهد شد.
فرخ‌زاده با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر تحکیم روابط با کشورهای فارسی زبان، برگزاری رویدادهای فرهنگی را گامی موثر در راستای تحکیم روابط بین المللی و همچنین ترویج داشته‌های غنی فرهنگی ایران اسلامی دانست و تاکید کرد برای برگزاری مداوم چنین رویدادهایی برنامه ریزی های لازم را انجام خواهیم داد. 
معاون استاندار فارس با اشاره به زمینه‌های مشترک فرهنگی کشور ایران و تاجیکستان عنوان کرد: زبان به عنوان مهمترین عامل برقراری ارتباط، عنصری مشترک میان دو کشور است که همین موضوع ایجاد تعاملات فرهنگی را تسهیل خواهد کرد.
وی همچنین به اشتراک مشاهیر مورد علاقه مردم تاجیکستان و ایران اشاره کرد و گفت: بزرگانی همچون حافظ، سعدی، روزبهان و... در تاجیکستان نیز شناخته شده هستند.
گفتنی است برگزاری برنامه های گروه تاجیکستانی، بازدید از مکان های تاریخی و فرهنگی شیراز، دیدار وزیر فرهنگ تاجیکستان با مسئولان استانی از جمله برنامه‌های هفته تاجیکستان در شیراز خواهد بود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
283 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مهر 1401 09:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

1 نظر

  • سعیده سرشناس پنج شنبه, 14 مهر 1401 11:26 ارسال شده توسط سعیده سرشناس

    درود ببخشید روز جمعه برنامه فرهنگی تاجیکستان در کجاست

    گزارش

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا