رسانه‌ای موفق است که اولین خبر را بدهد

 نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز تأکید کرد که در عرصه جنگ نرم، رسانه‌ای که اولین خبر و اطلاع رسانی را انجام دهد موفق است.


آیت‌الله لطف‌الله دژکام در دیدار مدیرکل جدید و مسئولان صدا و سیمای مرکز فارس، گفت: امروز یکی از عرصه‌های اصلی تقابل انقلاب و ضدانقلاب عرصه جنگ نرم و رسانه است و رسانه ای که در وقایع حرف اول را می زند، فضاسازی به نفع او شکل می گیرد اگرچه ممکن است جنگ رسانه‌ای را برنده نشود اما در این تقابل، هزینه کمتری را می پردازد.
به نقل از صدا و سیمای فارس، آیت الله دژکام با بیان اینکه فارس از معدود استان‌هایی است که سخن ملی و فراملی دارد اما در چالش ها، قدرت رسانه ای آن، آنچنان که باید خود را نشان نمی‌دهد، افزود: روی این موضوع باید تدبیر ویژه‌ای شود و امکانات رسانه‌ای صداوسیمای فارس رشد کند و قوام یابد.
امام جمعه شیراز خواستار مدیریت اثرگذار مسئولان صداوسیمای فارس در مدیریت فضای مجازی شد و اضافه کرد: در زمینه فضای مجازی باید از شعارزدگی دوری کرد و با همفکری، هم افزایی، بهره‌گیری از ظرفیت‌های انسانی توانمند و فعال و امکانات مناسب، در این عرصه مهم و اثرگذار، ابتکار عمل را بدست گرفت.
آیت‌الله دژکام با تاکید براینکه باید در عرصه رسانه از موضع انفعالی پرهیز شده و با رویکردی فعالانه حرف‌ها به مخاطب منتقل شود، از مدیرکل صداوسیمای فارس خواست برخورداری حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیه السلام از ابزار رسانه ای مستقل و فعال را در صورت امکان در دستورکار برنامه های خود قرار دهد.
نماینده مقام معظم رهبری در فارس با بیان اینکه این نگاه که صداوسیما باید تمامی جریان ها و گروه ها را به یک چشم ببیند و نقش پدری خود را ایفا کند، افزود: پدر علاوه بر اینکه باید تمامی فرزندان خود را به یک چشم نگاه کند اما نباید نقش تربیتی و هدایتی خود را فراموش کند و این نقش است که وظیفه پدری را سنگین می کند.  
آیت الله دژکام با بیان اینکه وظیفه صداوسیما تقویت ارزش ها با ظرافت های خاص خود است، افزود: نگاه صداوسیما باید نگاه منطقی مبتنی بر دلیل باشد تا همه مردم احساس کنند این مجموعه در طرف خاصی قرار ندارد و بلندگوی تمام جریان هاست.
امام جمعه شیراز با بیان اینکه صداوسیما نباید نرده بانی برای موج سواری جریانی خاص باشد، تأکید کرد: صداوسیما باید بگونه‌ای عمل کند که ارزش های انقلابی و اسلامی در فضاهای سیاسی لطمه نخورد بلکه رشد کند.
مدیرکل صداوسیمای فارس هم در دیدار با بیان اینکه در دوره تحول رسانه ملی دو مؤلفه هویت محوری و عدالت گستری در اولویت فعالیت ها و مأموریت های رسانه ملی قرار دارد، افزود: تلاش می کنیم تا این رسانه در فارس صدای مردم و تریبون نظام باشد و خدمات بخش های مختلف دولتی، غیردولتی و حتی مردم نهاد را به خوبی منعکس کند.
پهلوانیان افزود: صداوسیمای فارس هر حرکت و خدمتی که در این نظام به مردم انجام می‌شود را به خوبی منعکس خواهد کرد و به عنوان چشم بینا و ناظر مردم، مطالبات و مشکلات شهروندان را به گوش مسئولان خواهد رساند.
مدیرکل صداوسیمای فارس تأکید کرد: نگاه ما به مجموعه استان، نگاه دستگیری و مشفقانه است و در جاهایی که نقصان وجود دارد باید با تعامل مسئولان و همراهی مردم این مشکلات برطرف شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
276 کلیک ها  چهارشنبه, 06 مهر 1401 09:03
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا