دسترسی به اطلاعات درختان شیراز در سامانه سرو فراهم شد

 رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، از فراهم زمینه دسترسی به اطلاعات درختان این کلانشهر در سامانه سرو خبر داد.


روح‌الله مظفری گفت: با توجه به سیاست‌های شورای اسلامی و شهرداری شیراز مبنی بر هوشمند سازی و توسعه ابعاد خدمات‌رسانی و در راستای افزایش رضایتمندی و ارائه راهکارهای نوین خدمات رسانی سامانه سرو شیراز به آدرس sarv.shiraz.ir توسط شهرداری شیراز راه‌اندازی شده است.
به نقل از شهرداری شیراز، او افزود: شهروندان با مراجعه به این سامانه در خصوص حفظ و نگهداری از درختان سطح شهر شیراز گزارش دهی و به ثبت مشکلات، پیشنهادات و انتقادات به صورت ۲۴ ساعته اقدام کنند.
مظفری گفت: بعد از انجام فاز اول طرح شناسنامه دار کردن و پلاک کوبی درختان شیراز، اطلاعات پایه هر درخت در سامانه سرو شیراز بارگذاری و شهروندان می‌توانند در قسمت خدمات نقشه پلاک درختان را از طریق گوشی تلفن همراه اسکن و بعد از دیدن نوع درخت و آدرس دقیق درخت در صورت وجود مشکل آن را از طریق سامانه ۱۳۷ گزارش و پیگیری کنند.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: شهروندان عزیز می توانند جهت ثبت مشکلات، نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود از قبیل کوددهی، هرس، آبدهی و ... درختان سطح شهر با ورود به این سامانه و دیدن اطلاعات پایه درختان از طریق اسکن کردن نرم افزار بارکدخوان سامانه در سامانه ۱۳۷ ثبت می شود و به وسیله کد پیگیری که دریافت می‌کنند، می‌توانند از اقدامات انجام شده در خصوص درخواست خود مطلع شوند.
مظفری با اشاره به اهداف این طرح در خصوص هویت بخشی و بستر سازی حفاظت بیشتر از درختان و بکارگیری ظرفیت‌های مشارکت و تعامل شهروندی در حوزه نگهداری از فضای سبز، گفت: راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک یکی از خدمات بسیار مطلوب است که از طریق این سامانه‌ می‌توان نوع رضایتمندی مردم بعد از دریافت خدمات را ارزیابی کنیم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
103 کلیک ها  دوشنبه, 28 شهریور 1401 10:10
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا