ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد فارس به ایستگاه پایانی رسید

ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد فارس به ایستگاه پایانی رسید
   
ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد فارس به ایستگاه پایانی رسید |||| ||||

 آیین اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی فارس در شیراز برگزار شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس شامگاه سه‌شنبه ۸ شهریور در آیین اختتامیه ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه آزاد اسلامی فارس با اشاره به تفسیر آیات سوره «عصر» و تاکید بر قطعی بودن از دست رفتن فرصت‌ها، بیان کرد: زمان و فرصت برای همه ما قطعا می‌گذرد و عبور میکند چه برای ما به عنوان استاد دانشگاه و چه برای جوانان تحت تعلیم ما به عنوان دانشجویان لذا استاد باید تمام توجه و تلاش خود را به‌گونه‌ای صرف کند تا دچار خسران نشود به عبارتی طوری عمل کند که داشته‌هایش برای مردم و جامعه مثمر ثمر و اثر بخش و مفید باشد.
حجت‌الاسلام محمد مقامی ادامه داد: بر اساس این آیه کریمه عمل صالح و ایمان بدون «تواصی» باز هم موجب خسران است ایشان توضیح داد عمل صالح در ساحتهای مختلف باید اجرا شود از جمله در ساحت سیاسی، ساحت اقتصادی، ساحت اجتماعی و نیز در ساحتهای مختلف وجودی خود انسان، اما باز هم عمل صالح به تنهایی منتج به خسران است مگر آنکه بخش سوم از نکته پایانی این آیه یعنی توصیه به یکدیگر اتفاق بیافتد آن هم توصیه به حق و نیز توصیه به صبر است، که حق هر چیز صحیح و درستی است و صبر به معنای مقاومت و استقامت کردن در برابر موانع است
او به بخشی از بیانات رهبری اشاره کرد و عنوان کرد: در بیانات رهبری می‌بینیم که ایشان به خوبی حق را می‌شناسند، آن را میبیند و آن را به همگان توصیه می‌کنند اما نکته مهم این است که این تواصی باید به توصیه همگانی تبدیل شود یعنی ما نیز باید به یکدیگر توصیه کنیم و به تداوم توصیه به حق بپردازیم یا به قول رهبری« باید زنجیره های تواصی درست کنیم».
مقامی اظهار کرد: این زنجیره قطعاً توصیه به امید می‌کند و تداوم آن باعث حل عمده مسائل اجتماعی, سیاسی و اقتصادی خواهد شد، چرا که راه نگه داشتن سرمایه عمر انسان از خسران، انجام کار اجتماعی و توصیه متقابل است.
همچنین در این مراسم حسن سلطانی، معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد اسلامی فارس ضمن تشکر و تقدیر از برگزار کنندگان این دوره ضیافت اندیشه اساتید، به انتقاد از القاء ناامیدی به دانشجویان پرداخت و بیان کرد: اساتید به عنوان الگوهای اصلی دانشجویان باید علاوه بر ایفای نقش تعلیم و تربیت در باز کردن ذهن دانشجویان نیز تاثیرگذار باشند.
او ارتباط صمیمانه استاد با دانشجو را باعث افزایش جذابیت دانست و اظهار کرد: رابطه صمیمی استاد و دانشجو قطعاً موجب القا امیدواری به جوانان و جذابیت تعلیم پذیری برای ایشان است.
معاون هماهنگی و برنامه ریزی دانشگاه آزاد فارس بیان و رفتار مناسب استاد را تاثیرگذار دانست و گفت: اثر رفتار و گفتار استاد چنان است که عمدتاً یک صحبت مناسب از سوی استاد می‌تواند جوانی را نجات دهد و مسبب تغییر مسیر زندگی دانشجو و افزایش امیدواری او و حضور اجتماعی بیشتر و پر رنگ تر این جوان در جامعه شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
173 کلیک ها  چهارشنبه, 09 شهریور 1401 17:21
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا