حمایت از ۱۵۰۰ خانواده نیازمند در فارس

حمایت از ۱۵۰۰ خانواده نیازمند در فارس
   
حمایت از ۱۵۰۰ خانواده نیازمند در فارس |||| ||||

موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس ۳ شعبه در شیراز و خرامه و استهبان دارد که حدود ۱۵۰۰ خانواده تحت پوشش آن است که ۷۰۰ خانواده هر ماه ارزاق دریافت می‌کنند.

به گزارش راستین آنلاین در نشستی با حضور سرپرست و اعضای کمیته قلم تندرستی کشور، ضمن تشریح فعالیت‌های این کمیته و موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس، از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

 

هادی خباز، سرپرست کمیته ورزش قلم تندرستی کشور و مسئول تربیت بدنی حوزه ۷ سپاه ثارالله(ع) شیراز امروز، ۲۸ مردادماه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار گفت: شهید صارمی با شهادت خود نشان داد که خبرنگاران با رسالت سنگینی که بر عهده گرفته‌اند، در صف اول مبارزه با ظلم، بی عدالتی، جهل و نادانی هستند.

 

وی افزود: بی گمان نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان رکن چهارم دموکراسی در توسعه همه جانبه کشور، نقشی بی‌بدیل و مهم است و این چشمان بینای جامعه و گوش‌های شنوا، اگر نقص‌ها، کاستی‌ها و مشکلات جامعه را به خوبی رصد نکنند و به موقع متذکر نشوند، امیدی هم به اصلاح جامعه و پیشرفت کشور، وجود نخواهد داشت.

 

خباز در ادامه به فعالیت‌های کمیته ورزش قلم تندرستی نیز اشاره کرد و گفت: این کمیته۴ ماه است زیر نظر فدراسیون ورزش‌های همگانی مشغول به فعالیت است.

 

وی با بیان اینکه ورزش قلم تندرستی به هماهنگی عصب و عضله کمک می‌کند، افزود: این ورزش تاثیر بسیار خوبی در سلامت فکری و جسمی کودکان و سالمندان دارد به طوری که با ابزاری سبک انجام می‌شود و آسیب‌پذیری نیز ندارد لذا برای سلامت جامعه به دنبال ترویج گسترده آن خواهیم بود.

 

مدیر عامل موسسه خیریه قمر بنی هاشم(ع) در ادامه به گوشه‌ای از فعالیت‌های این موسسه نیز اشاره کرد و گفت: اهدای ۵۰ جهیزیه در سال اول و امسال نیز ۲۵ جهیزیه با همکاری سپاه ثارالله(ع) به زوج‌های جوان، از جمله اقدامات برجسته موسسه بود.

 

ارائه خدمات به آسیب دیدگان اجتماعی، کمک به دانشجویان مستمند، تسهیل اشتغال افراد نیازمند، کمک به ایتام، خدمت به سالمندان، کمک به ازدواج جوانان، بیماران کم درآمد، حرفه‌آموزی به افراد نیازمند، کمک‌های موردی و... از جمله فعالیت‌های دیگر موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس بود که خباز به آن اشاره کرد.

 

حمایت از ۱۵۰۰ خانواده نیازمند در فارس

خباز در پایان گفت: موسسه قمر بنی هاشم(ع) استان فارس ۳ شعبه در شیراز و خرامه و استهبان دارد که حدود ۱۵۰۰ خانواده تحت پوشش آن است که ۷۰۰ خانواده هر ماه ارزاق دریافت می‌کنند.

 

در ادامه این نشست الهام روان بد، مسئول حقوقی کمیته قلم تندرستی نیز با تبریک هفته خبرنگار و تشریح عملکرد ۴ ماهه کمیته قلم تندرستی استان فارس گفت: در این مدت نشست‌ها و جلسات متعددی با مسئولان و افراد مختلف ملی و استانی برگزار کردیم تا بتوانیم این ورزش را به خوبی معرفی کنیم.

 

وی نشست با عزیزی و قادری نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس، پرنیان مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو جهت آموزش به مربیان تربیت بدنی، سلطانی عضو شورای شهر برای آموزش در ۱۰۰محله شیراز و... را از جمله نشست‌های مذکور عنوان کرد و گفت: ورزش قلم تندرستی یک ورزش جدید است که هیچ گونه مشابه خارجی ندارد.

 

در ادامه محسن زارعی، دیگر عضو کمیته قلم تندرستی و عضو هیئت مدیره مسئول بسیج ورزشکاران و مسئول تربیت بدنی سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز نیز ضمن اشاره به فعالیت‌های مشترک این ناحیه با موسسه قمر بنی هاشم(ع) اظهار کرد: در حوزه استحفاظیه سپاه ثارالله(ع) ۷۵۰هزار نفر را تحت پوشش داریم.

 

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی را به تمامی کسانی که با بسیج همکاری دارند، با تخفیفات ویژه به صورت رایگان ارائه می‌دهیم، افزود: ۴۰۰ سانس ورزشی را برای ارائه به علاقه‌مندان به ورزش، به صورت رایگان برنامه‌ریزی کردیم.

 

زارعی تصریح کرد: تعداد زیادی از قهرمانان ورزشی در حوزه استحفاظی سپاه ثارالله(ع) فعالیت می‌کنند که تسهیلاتی را در اختیار آن‌ها قرار داده‌ایم.

 

وی همچنین به برپایی ایستگاه‌های ورزش اشاره کرد و گفت: جلسات متعددی با سازمان‌های مختلف برگزار شده است تا در مکان‌های مختلف ایستگاه‌های ورزشی برپا شود.

 

برگزاری، دوره‌های مربی‌گری در رشته‌های مختلف با هزینه نیم بها و کسری خدمت برای ورزشکارانی که در دوره نوجوانی و جوانی با سپاه همکایر می‎‌کنند، ارسال کمک‌ها در قالب بسته‌های معیشتی با کمک موسسه خیریه قمر بنی هاشم(ع) به صورت چراغ خاموش و با حفظ آبروی افراد، نیازمندان، تحویل ۵۰۰متر مربع تاتامی رزمی به ۵منطقه کم برخوردار و... از جمله اقدامات دیگری بود که زارعی به آن اشاره کرد.

 

وی از تأسیس تیم قلم تندرستی در حوزه سپاه ثارالله نیز گفت و افزود: با توجه به مفید بودن این ورزش، در ۷۵۰ پایگاه آن را ترویج خواهیم داد.

 تأکید بر کشف نخبگان استان فارس

همچنین یحیی طاهری، نماینده نهضت احیای واحدهای اقتصادی در استان فارس و عضو دیگر کمیته قلم تندرستی نیز ضمن تبریک روز خبرنگار، بر توجه به نخبگان و کشف استعدادهای علمی فراوان کشور تاکید کرد.
وی با بیان اینکه ۱۰سال است که در دانشگاه‌های مختلف کشور، کشف استعداد کرده‌ایم، افزود: نخبه‌های علمی ما بسیار هستند اما متاسفانه مافیاهای موجود که نانشان در واردات بی‌رویه از خارج به داخل است، اجازه فعالیت نخبه‌ها را گرفته‌اند.
طاهری با اشاره به جلسات متعدد با مسئولان کشوری نیز گفت: برای جذب استعدادهای استان، در آینده نزدیک یکی از شهرستان‌های فارس پایلوت می‌شود تا نگذاریم استعدادهای نهفته از بین بروند
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
190 کلیک ها  شنبه, 29 مرداد 1401 09:51
این مورد را ارزیابی کنید
(3 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا