تفکر و سمت و سوی رسانه در جامعه اسلامی ما باید با نگاه دینی و دستورات الهی پیش برود

نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به فعالیت رسانه ها در انقلاب اسلامی گفت: تفکر و سمت و سوی رسانه در جامعه اسلامی ما باید با نگاه دینی و دستورات الهی پیش برود و اصحاب رسانه در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.

به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام «محمود محمودی زاده»، امروز (دوشنبه ۲۴ مرداد) در نشست سازمان بسیج رسانه فارس با خبرنگاران گفت: در جامعه اسلامی زمینه و بستر سعادتمندی انسان فراهم شده و هدف از خلقت انسان دست یابی به سعادتمندی است.


نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس افزود: در هر قشری از جامعه اسلامی برای رسیدن به سعادت و رستگاری باید در عرصه های مختلف تلاش شود و اصناف مختلفی به صورت خاص و رعایت اصول ویژه هر صنفی می توانند به رستگاری برسند.
وی اضافه کرد: قرار گرفتن زندگی خانوادگی، در عرصه اقتصادی و کسب درآمد و خرج درآمد، در عرصه مشاغل مختلف و ... باید در جامعه اسلامی بر اساس چهارچوب خداوند عمل شود.
حجت الاسلام محمودی زاده تاکید کرد: در حوزه مشاغلی مانند اصحاب رسانه برای رسیدن به رستگاری و حرکت بر مبنای اصول دین باید فعالیت در عرصه رسانه در چهارچوب دستورات الهی و کسب رضایت پروردگار عمل شود و قلم خبرنگار باید در مسیر الهی و هدایت مورد استفاده قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: در سوره مبارکه مائده بر رعایت دستورات الهی تاکید شده است و خبرنگاران باید در مسیر خود، رضایت الهی و رستگاری را مورد توجه قرار دهند و این همان تفاوت ویژه رسانه جامعه اسلامی است.
حجت الاسلام محمودی زاده با اشاره به فعالیت رسانه ها در انقلاب اسلامی گفت: تفکر و سمت و سوی رسانه در جامعه اسلامی ما باید با نگاه دینی و دستورات الهی پیش برود و اصحاب رسانه در تحقق این مهم نقش بسزایی دارند.
وی افزود: اولین اصل مهم که در مبانی دینی ما به ویژه در حوزه رسانه بر آن تاکید فراوان شده، تکیه بر حق مداری است.
نماینده ولی فقیه در سپاه فجر فارس عنوان کرد: حق مداری در جامعه اسلامی اهمیت فراوانی دارد و از هر تریبونی مانند رسانه ها باید در مسیر حق مداری استفاده مطلوب داشت.
وی ادامه داد: بیان و گسترش کلام حق از سوی رسانه موجب می شود تا شاهد گسترش حق در جامعه باشیم و راست ترین کلام، کلامی است که حول محور حق بچرخد.
حجت الاسلام محمودی زاده تصریح کرد: بهترین کارها گفتن حقیقت است که از اصلی ترین سرفصل های رسانه اسلامی است و عدالت محوری و عدم حمایت از جریان خاص نیز باید سرلوحه رسانه باشد و رسانه باید بی طرفی عدالت محور را در اولویت خود قرار دهد و تقوا باید سرلوحه رسانه های ما باشد و موجب نزدیک شدن خبرنگار و جامعه به خدای متعال شود.
وی ادامه داد: تکیه بر ظن و گمان، آفت حرفه خبرنگاری است زیرا موجب می شود یک خبر نادرست و مبتنی بر گمان در جامعه منتشر شود و جمع کردن خبر نادرست دشوار است.
حجت الاسلام محمودی زاده اضافه کرد: عدم پیروی از هوای نفس و شتابزدگی در مسائل رسانه ای نیز در این حوزه حائز اهمیت ویژه است زیرا خسارت جبران ناپذیری می تواند در پی داشته باشد.
وی گفت: نگاه به ولایت و رهبران دینی در مشاغل مختلف بسیار مهم است و ولایت از مولفه های جدی رستگاری و هدایت است و بستر جهاد تبیین برای اصحاب رسانه، بستر گسترده ای است و رسانه ها در تحقق جهاد تبیین نقش مهمی دارند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
163 کلیک ها  دوشنبه, 24 مرداد 1401 18:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا