کنترل مشکلات اجاره نشینی با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن

کنترل مشکلات اجاره نشینی با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
   
کنترل مشکلات اجاره نشینی با اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن |||| ||||

 مدیرکل بنیاد مسکن فارس تاکید کرد که اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن در کنترل و تنظیم مشکلات اجاره نشینی بسیار موثر است.


به گزارش راستین آنلاین عطاءالله زمانی دوشنبه ۲۴ مرداد در نشست کمیته راهبردی سایت ۳۰۰۰ واحدی مسکن صدرا با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن در کنترل و کاهش مشکلات اجاره نشینی بسیار موثر است، گفت: افرادی که هم اکنون اجاره نشین هستند این امید را دارند که با مشارکت در این طرح در آینده‌ای نزدیک صاحب سرپناه مناسب شوند.
او بر لزوم شتاب بخشی در اجرای طرح ۳ هزار واحدی نهضت ملی مسکن در شهر صدرا تاکید کرد و گفت: در شهرهایی با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر و همچنین در شهرهای اقماری طرح نهضت ملی مسکن، توسط بنیاد مسکن انجام می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: در همین ارتباط در ۱۳ شهر استان اراضی لازم تامین شد و کارساخت دو هزار و ۲۵۰ واحد آغاز شده است. انتظار می‌رود با تسریع در بررسی فرایند تهیه زمین و واگذاری آن به بنیاد مسکن کار ساخت مسکن نهضت ملی در سال ۱۴۰۱ شتاب گیرد.
زمانی ادامه داد: حجم عظیم سرمایه‌گذاری که در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام خواهد گرفت، این امکان بالقوه را ایجاد کرده که دولت بتواند در قالب این طرح به بهسازی، بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری پرداخته و با سرمایه گذاری در این بافت‌ها، نسبت به احیای آن‌ها اقدام و بخشی از تقاضای مسکن در نهضت ملی را در این بافت‌ها برآورده کند.
او خاطرنشان کرد : کمک به تولید و عرضه مسکن به ویژه برای فاقدین مسکن واجد شرایط، مهمترین راهبرد و سیاست دولت است و به همین منظور با بسیج تمام امکانات و منابعِ در اختیار، برنامه‌ریزی برای آن در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام شده است.
مدیرکل بنیاد مسکن فارس ادامه داد: برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن در چارچوب مقررات قانون جهش تولید، تدوین شده است. این برنامه از گام نخست، مشتمل بر نیازسنجی مسکن و زمین با استفاده از شاخص‌های سکونتی، جمعیتی، اقلیمی و.. تا مرحله پایانی که تکمیل و تحویل واحد مسکونی به متقاضیان است، به جزئیات مورد مطالعه قرار گرفته و تدوین شده است. 
زمانی اضافه کرد: در چارچوب اجرای این برنامه و به منظور حداقل کردن هزینه تامین مسکن برای گروه‌های هدف، زمین که مهمترین و گران ‌قیمت ترین نهاده تولید است، با هزینه حداقلی و در قالب اجاره بلند مدت ۹۹ ساله به متقاضیان تخصیص داده شده، همچنین بخش قابل ملاحظه‌ای از هزینه احداث در قالب تسهیلات بانکی بدون نیاز به سپرده‌گذاری تامین شده است
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
298 کلیک ها  دوشنبه, 24 مرداد 1401 08:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا