استقبال از کاروان اربعین سایر کشورها در فارس به صورت شایسته انجام شود

استقبال از کاروان اربعین سایر کشورها در فارس به صورت شایسته انجام شود
   
استقبال از کاروان اربعین سایر کشورها در فارس به صورت شایسته انجام شود |||| ||||

 نماینده ولی‌فقیه در فارس خواستار استقبال مطلوب از کاروان اربعین سایر کشورها که در مسیر حرکت خود از فارس و شیراز عبور می‌کنند و بدرقه شایسته آنها شد.


به گزارش راستین آنلاین آیت‌الله لطف‌الله دژکام شنبه ۲۲ مرداد در همایش ائمه جمعه فارس که با موضوع حماسه برگزار شد، تاکید کرد: زیارت اربعین امسال باید باشکوه تر و پر تاثیر از سال‌های قبل برگزار شود.
او با بیان اینکه این کار ابعاد مختلفی دارد که در ستاد اربعین فارس پیگیری شده است، افزود: بخشی از کار این ستاد، فرهنگی است که بعثه مقام معظم رهبری در کشور به عهده دارند و در استان هم حج و زیارت فارس پیگیری می‌کند.
امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: گستره کار اربعین و امام حسین(ع) به گونه‌ای‌ست که نمی‌توانیم بگوییم اگر این کار انجام شده کافی است، هر کاری در برابر امام حسین(ع)، ناقابل و ناقص خواهد بود.
آیت‌الله دژکام همچنین با بیان اینکه اینکه دل مردم به سمت حرکت عظیم اربعینی می‌رود و جمعیتی میلیونی مدیریت می‌شود، تنها یک علت و عامل دارد و آن اینکه؛ این زیارت ندای فطرت است، گفت: اگر از مسیر فطرت فاصله بگیریم، خدمتی به مسیر اربعین نخواهیم کرد.
امام جمعه شیراز تصریح کرد: اگر مبلغان از چارچوب خارج شوند، مسلما در خدمت فرهنگ عاشورا و انقلاب نخواهند بود.
نماینده ولی‌فقیه در فارس ادامه داد: وقتی ٢٠ میلیون نفر از ملیت‌های مختلف در حماسه اربعین حضور پیدا می‌کنند، به نوعی کار برای مبلغان، مبلغات و مواکب که در مقام میهمانداری هستند، سنگین می‌شود. 
آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: قبل از ایام کرونا که خدمت کاروان‌ها می‌رسیدیم، چند کاروان از هند و پاکستان داشتیم که در شیراز اسکان موقت داشتند و آستان مطهر شاهچراغ(ع) را زیارت می‌کردند، لذا امسال هم باید یک استقبال مطلوب و محترمانه از کاروان اربعین از کشورهای دیگر در ورودی و خروجی فارس در دستور کار قرار گیرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
182 کلیک ها  شنبه, 22 مرداد 1401 11:59
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا