تقلیل اعتبارات شهرستان شیراز/منطقه ویژه مشکل زمین ندارد

تقلیل اعتبارات شهرستان شیراز/منطقه ویژه مشکل زمین ندارد
   
تقلیل اعتبارات شهرستان شیراز/منطقه ویژه مشکل زمین ندارد |||| ||||

 فرماندار شیراز گفت: اعتبارات این شهرستان سال گذشته ۳۴۴ میلیارد تومان بود که امسال با حذف برخی سر فصل‌ها به ۲۴۹ میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.


به گزارش راستین آنلاین لطف‌الله شیبانی سه‌شنبه ۱۸ مرداد در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان شیراز بیان کرد: براساس سهمیه ابلاغی اعتبارات دولتی در مجموع ۲۴۹ میلیارد تومان اعتبار یکساله ۱۴۰۱ به شهرستان شیراز اختصاص یافته است.
او اضافه کرد: در خصوص سهم اعتبارات۳ درصد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی نیز براساس تصمیم شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شده تا ۴۰ درصد معادل ۱۷.۸ میلیارد تومان به فصول آب و فاضلاب، منابع آب، کشاورزی و منابع طبیعی، صنعت و معدن و گردشگری اختصاص یابد.
فرماندار شیراز همچنین یادآور شد: سهم مناطق محروم شامل دو دهستان سیاخ و دارنگون و دهستان کوهمره سرخی از بخش ارژن براساس سرانه‌ جمعیت مبلغ ۶ میلیارد و ۲۵۱ میلیون تومان به این سه دهستان اختصاص یافت همچنین یک درصد آن معادل ۴۴۷ میلیون تومان به تکمیل و تجهیز پایگاه‌های بسیج اختصاص می‌یابد.
شیبانی تصریح کرد: نسبت به سال گذشته اعتبارات شهرستان شیراز که ۳۴۴ میلیارد تومان بوده است این اعتبار با حذف برخی سر فصل‌ها به ۲۴۹ میلیارد تومان تقلیل پیدا کرده است.
این مقام مسئول همچنین در این جلسه در خصوص سهم خدمات شهرداری شیراز هم گفت: در خصوص سهم خدمات مربوط به ۱۰۱ از تاریخ لازم الاجرا شدن آن قابل مطالبه است و تمامی مصوبات قبل از آن قابل مطالبه نیست.
شیبانی بیان کرد: بودجه شهرداری شیراز براساس شاخصی که گذاشته شد، در هیأت تطبیق رد شده است و در هیات حل اختلاف استان مصوب شده است و چناچه شهرداری شیراز در هر یک از مناطق بیش از این قاعده مطالبه کند قابل پرداخت نیست.
فرماندار شهرستان شیراز همچنین از تخصیص دو سایت در شرق و غرب شیراز برای ساخت دو بیمارستان خبر داد و گفت: در این خصوص متعهد شدیم تا دو سایت به دانشگاه علوم پزشکی معرفی کنیم و این اقدام انجام خواهد شد.
او همچنین در خصوص واگذاری زمین برای طرح نهضت ملی مسکن، گفت: در شهر شیراز به نسبت نیاز اعلام شده از سوی اداره کل راه و شهرسازی اقدامات آن انجام شده است.
شیبانی همچنین با اشاره به موضوعات طرح شده در خصوص عدم تخصیص و واگذاری زمین در شهرک صنعتی اشاره و بیان کرد: منطقه ویژه اقتصادی مشکل واگذاری زمین ندارد.
در این جلسه همچنین روح‌الله نجابت، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان هم با بیان اینکه این میزان بودجه محدود و قابل توجیه نیست، اما باید این میزان را قدر دانست و مناطق محروم در اولویت باشند، گفت: باید به این مناطق که طی سال‌های گذشته توجه کمتری به آنها شده است، بیشتر توجه داشت.
او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سخنان ایشان در اردیبهشت ماه ۸۷ در دیدار با مدیران اجرایی و توجه و تأکید ایشان بر حوزه گردشگری، گفت: اگر جهت دهی و توان شهرستان و استان به سمت و سوی این حوزه باشد و حوزه حمل و نقل و زیر ساخت به کمک میراث بیایند بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد.
نجابت عنوان کرد: باتوجه به اینکه هنوز سال مالی گذشته تمام نشده است دستگاه‌های اجرایی باید یک گزارش وضعیت از سال گذشته در خصوص عملکرد خود ارائه دهند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
221 کلیک ها  چهارشنبه, 19 مرداد 1401 13:51
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا