تامین علوفه و نهاده های دامی جهت دام عشایر

 مدیر کل امور عشایر فارس به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص تامین علوفه و نهاده های دامی جهت دام عشایر خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین عبدالحمید کریمی گفت: باتوجه به سیل و بارش های اخیر و از بین رفتن پس چرها و علوفه های دامی عشایر تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شده است.وی گفت: باتوجه به شرایط اضطراری سیل و تخریب مراتع و پس چر مزارع عشایر نیاز به تامین علوفه و نهاده های دامی بیشتر برای عشایر می باشد که در این خصوص رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تخصیص خوراک دام یارانه ای برای دامداران روستایی و عشایر در دستور کار قرار داده و توزیع آن با هماهنگی روسای ادارات امرو عشایر شهرستان و جهاد کشاورزی شهرستان می باشد.

مدیرکل امور عشایر استان فارس با بیان اینکه استان فارس بعنوان قطب عشایر است گفت: درصد بالایی از پروتئین مورد نیاز استان توسط عشایر تولید می‌شود و با توجه به اینکه همه مسؤولان در قبال جامعه تولید کننده و مولد عشایر وظیفه حمایتی دارند، برای رفع این مشکل نیازمند به دستورات بالاتر و پیگیر ملی هستیم.

با هماهنگی های انجام شده و مساعدت ریاست سازمان جهاد کشاورزی، مقداری نهاده دامی یارانه ای نیز مختص عشایر فارس در راستای حمایت از این قشر مولد و آسیب پذیر در این شرایط بحران سیل، تخصیص داده شده است و با هماهنگی روسای إدارات أمور عشایر شهرستان و مدیر جهاد کشاورزی توزیع خواهد شد.

وی با پبشنهاد راهکارهایی در این خصوص، ادامه داد: فعلا باید تسهیلات مناسب برای افزایش قدرت خرید پس چر مزارع، به عشایر اختصاص داده شود و یا اینکه اجازه خروج کاه و کلش از استان داده نشود. در ارتباط با تسهیلات مناسب هماهنگی لازم با استاندار محترم انجام شده که به محض تخصیص اطلاع رسانی لازم انجام خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: کشاورزان توجه داشته باشند که استفاده دام عشایر از پس چر مزارع و پراکنده شدن کود حیوانی در مزارع یک چرخه طبیعی برای غنی شدن خاک علاوه بر منبع درآمدی که برای آنان دارد محسوب می‌شود.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
259 کلیک ها  شنبه, 15 مرداد 1401 13:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا