اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمن ها به عنوان سرمایه های مردمی

اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمن ها به عنوان سرمایه های مردمی
   
اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمن ها به عنوان سرمایه های مردمی |||| ||||

 تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی با اشاره بر اهمیت ایجاد تشکل‌ها و انجمنها به عنوان سرمایه های مردمی بر لزوم حمایت از آنها تاکید کرد.


حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی استان فارس، ضمن بیان اهمیت وجودی تشکلهای مردمی، گفت: تشکل‌ها و انجمن ها از ضرورت‌های مهم هر کشور به شمار می‌روند که تشکیل‌دهنده و تقویت‌کننده سرمایه های اجتماعی هستند که سبب پیشبرد بهتر امور و همدلی و همکاری میان مردم و مسئولان در حوزه های مختلف می‌شوند، بنابراین باید در تقویت و گسترش آن ها تلاش و کوشش شود.
به نقل از روابط عمومی آستان شاهچراغ(ع) وی ضمن تاکید بر اهمیت جوانمردی و پهلوانی در اسلام، به «حِلْفُ الْفُضول» اشاره کرد و گفت: «حِلْفُ الْفُضول»، اشاره به عهد و پیمانی دارد که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله و سلم) قبل از بعثت با عده‌ای از جوانان مکه در خانه عبدالله بن جدعان بسته بودند. کسانی که این پیمان را بستند سوگند یاد کردند تا ستمدیدگان و افراد غریبه‌ای را که وارد شهر می‌شوند و مورد ستم زورمندان واقع می‌شوند یاری کنند. «حلف‌الفضول»، پس از ظهور اسلام نیز محترم شمرده شد.
تولیت حرم مطهر ادامه داد: نمونه های تشکل و گروه هایی از این دست در اسلام و ایران بسیار هستند: همین "عیاران" گروهی بودند که طرفدار جوان‌مردی و بخشش و کمک به ضعیفان بودند و اصول اخلاقی و مبارزاتیِ ویژه‌ای را برگزیده و کمک به فقیران را پیشه خود ساخته بودند.
وی با اشاره به اهمیت حضور تشکل ها در حوزه های مختلف گفت: در دنیای امروز تشکل ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و البته ورزشی دارند. شکل گیری انجمن نویسندگان، خبرنگاران و عکاسان ورزشی در استان فارس، اقدام با ارزشی است که می تواند با تعامل و همکاری سازنده و اصولی با سازمان ها و نهادهای ورزشی کشور و تبادل‌ افکار با شیوه‌های مناسب‌ رسانه ای،‌ برای ارتقاء فرهنگ‌ ورزش در کشور، گام های اساسی بردارد.
کلانتری در ادامه با اشاره به اهمیت صداقت در رسانه، گفت: یکی از ارزش های گم شده بشر در دنیای امروز، صداقت است. قدرت های استکباری بطور کلی بر روی صداقت خط بطلان کشیده ند و با هر مطلب کذب و دروغ سعی در فریب و انحراف اذهان عمومی در جهت پیشبرد مطامع ناصواب خود دارند.
وی خاطرنشان کرد: ما بعنوان یک ایرانی و یک مسلمان انقلابی با آن پیشینه روشن از جوانمردی، موظف هستیم در این حوزه باهمه وجود، اصل صداقت را رعایت کنیم و توجه داشته باشیم که در نهایت، طبق وعده های الهی، این صداقت است که بر کذب پیروز می شود. " یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ" ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و با راستان باشید. (آیه ۱۱۹ سوره توبه). نویسندگی، خبرنگاری و عکاسی، میدان آزمونی در راستای رسیدن به این آیه شریفه و عمل به دستور الهی "کُونُوا مَعَ الصَّادِقِین" است.
تولیت حرم مطهر، در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از انجمن ها و تشکل های ورزشی گفت: از آنجاییکه این تشکل ها با ترویج امر ورزش، در ایجاد و افزایش روحیه نشاط و شادابی و امید به آینده در جامعه و مشارکت هر چه بیشتر جوانان در فعالیت های ورزشی و کشف استعدادهای برتر، نقش مهمی ایفا می کنند، لازم است مسئولان با حمایت خود در توسعه کمی و کیفی این تشکل ها، کوشا باشند. خیرین گرامی نیز در این زمینه می توانند کمک کنند. حرم مطهر حضرت احمدبن موسی علیهماالسلام نیز آماده هرگونه همکاری و حمایت معنوی از این تشکل های ارزشمند است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
210 کلیک ها  یکشنبه, 09 مرداد 1401 11:33
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا