چاپ کردن این صفحه
  • فرهادی مطرح کرد :

استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری

استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری
   
استراتژی بلند مدت برای تولید و سرمایه‌گذاری |||| ||||

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس با بیان به اینکه در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم ،گفت :  در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.

 به گزارش راستین آنلاین علی فرهادی امروز (دوشنبه 3 مرداد) در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد، گفت: در برگزاری نمایشگاه ها، علاوه بر حمایت از شرکت کنندگان کشوری، حمایت از فعالان استانی را مد نظر قرار می دهیم.


مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس افزود: بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی خودروی شیراز سه شنبه ۴مرداد  در فضایی به متراژ ۱۲ متر مربع و با مشارکت ۱۷ استان برپا خواهد شد.
وی اضافه کرد: صنعت خودرو از اهمیت ویژه برخوردار است و از صنایع مهم جهان است ،که  در روابط بین الملل، مباحث مختلف اقتصادی و سیاسی موثر است و طراحی و پلتفرم و قطعه سازی در این حوزه حائز اهمیت ویژه است.
فرهادی تاکید کرد: در قطعه سازی اگر به کیفیت لازم برسیم شاهد حفظ و ارتقای رقابت در بازار خودرو موفق و شاهد رشد و شکوفایی این صنعت به عنوان صنعت مادر خواهیم بود.
وی ادامه داد: در این صنعت باید شاهد رقابت آزاد و عملکرد بخش خصوصی باشیم و مشتری بر اساس قیمت، کیفیت و محصول مناسب در صنعت خودرو باید حق انتخاب داشته باشد و همچنین در حوزه بین الملل و داخلی با رعایت این معیارها در صنعت خودرو حرفی برای گفتن داشته باشیم.
فرهادی تصریح کرد: برای تحقق شعار سال باید یک کار کارشناسی شده در حوزه های مختلف تولید به انجام برسانیم و مبحث دانش بنیان را در تمام حوزه های علمی در بحث تولید و تولیدگر در صنعت خودرو برسانیم.
وی افزود: قطعه سازی پایه اصلی صنعت خودروست و از ابتدای تولید تا فروش و عرضه و پس از مصرف، حائز اهمیت و توجه است و وقتی قطعه مناسب باشد، عمر محصول بالا می رود و در هزینه مردم و منابع و انرژی و مواد اولیه نیز صرفه جویی می شود.
فرهادی اضافه کرد: برنامه ریزی استراتژیک در حوزه دانش بنیان در خودرو سازی و قطعه سازی باید در ابعاد فنی و مدیریتی داشته باشیم و مدیر از دانش لازم برای شناخت فضای بازار و رقابتی برخوردار باشد.
وی گفت: در زنجیره تولید نیاز به بحث دانش بنیان داریم و در حوزه سیاست گذاری اقتصاد کارآمد نیز باید استراتژی بلند مدت برای سرمایه گذاری و تولید داشته باشیم.
فرهادی افزود: کیفیت در زمان رقابت، شکل می گیرد و رقابت موجب توجه به نوآوری و ارتقای کیفیت می شود و رقابت باید بر اساس شایستگی رقم بخورد و محصول در کنار محصولات خارجی به سمت به دست آوردن رتبه های بالاتر حرکت کند.
وی تاکید کرد: ثبات مدیریتی برای حوزه اجرا نیز مهم است و نباید هر چند وقت یک بار شاهد طرح جدید با تغییر مدیر باشیم به صورتی که موجب اتلاف وقت شود و باید ترتیبی ایجاد شود تا مدیران خوب  دوام داشته باشند.
فرهادی اعلام کرد: در نمایشگاه بین المللی فرصت حمایت و رقابت در عرصه های مختلف با زبان نمایشگاهی فراهم می شود.

 

نمایشگاه فرصتی برای بها دادن به صنعت است 

همچنین در حاشیه این نشست سید عبدالهادی خسرو فرد گفت: تعامل ما با نمایشگاه بین المللی فارس مطلوب است و این نمایشگاه فرصتی برای بها دادن به صنعت کشور است و مدیرعامل نمایشگاه بر حضور اصناف در نمایشگاه ها تاکید ویژه دارد.

 

رئیس اتحادیه لوازم یدکی فارس افزود: شرکت کنندگان با حضور در نمایشگاه ها به نوعی اعتبار برای خود کسب می کنند و لیست شرکت کنندگان صنعت خودرو ابتدا به اتحادیه ارسال می شود و با تایید و بررسی مجوز برای شرکت در نمایشگاه خودرو و قطعات خودرو داده می شود.

 

وی اضافه کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه بر عملکرد شرکت کنندگان نیز توسط اتحادیه نظارت می کنیم و تنها نمایشگاهی که در کشور تخصصی برگزار می شود و تعامل نزدیک با اصناف و اتحادیه دارد، نمایشگاه بین الملللی فارس است.

 

«امیر خرم»، نیز در این نشست گفت: بیست و یکمین نمایشگاه قطعات خودرو با حضور ۸۰ شرکت از ۱۷ استان برگزار خواهد شد و 25 درصد شرکت کنندگان از فارس هستند و در پنج سال گذشته نمایشگاه خودرو از قطعات آن مجزا شده است.

 

مجری نمایشگاه قطعات خودرو و مدیرعامل شرکت «راشا دیار فارس» اعلام کرد: امسال رشد ۴۵ درصدی متراژ و ۵۰ درصدی مشارکت کنندگان استانی را در نمایشگاه قطعه خودرو داریم و ۸۵ درصد شرکت کننده و سایرین توزیع کننده هستند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
2671 کلیک ها  دوشنبه, 03 مرداد 1401 14:16
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

موارد مرتبط