کاروان "احسان کتاب" به ایستگاه بیمارستان خلیلی شیراز رسید

کاروان "احسان کتاب" به ایستگاه بیمارستان خلیلی شیراز رسید
   
کاروان "احسان کتاب" به ایستگاه بیمارستان خلیلی شیراز رسید |||| ||||

 رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از اجرای طرح احسان کتاب در بیمارستان خلیلی با حضور اعضای شورای شهر و معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین مصطفی مشفقیان گفت: طرح احسان کتاب از سال ٩٣ توسط شهردارى شیراز آغاز شد که این طرح در جهت راه اندازى کتابخانه در گردش و ارتقا فرهنگ کتابخوانى انجام مى شود.
او گفت: در طى این سال‌ها طرح احسان کتاب در مدارس مناطق کم برخوردار، کانون سالمندان، پرورشگاه، کانون بازنشستگان شهردارى و بیمارستان هاى شهید فقیهى و على اصغر انجام شده است.
معاون شهردار شیراز گفت: در این طرح یک قفسه کتاب درختى به همراه تعدادى کتاب با موضوعات مختلف به مرکز مورد نظر اهدا شده تا در دسترس شهروندان قرار گیرد و با نظارت مسئولین مربوطه بیشترین بهره‌ورى انجام شود.
مشفقیان گفت: در صورت استقبال از طرح شهردارى سعى خواهد کرد به مناسبت هاى مختلف و یا طى برنامه‌هاى متنوع فرهنگى، کتابخانه در گردش را تقویت کند.
در حاشیه این مراسم عضو هیئت رییسه و سخنگوی شورای شهر شیراز با اشاره به اینکه شیراز از دیرباز به عنوان شهر خانواده و کتاب دوست شهره بوده است، عنوان کرد: این روز‌ها شاهد مراجعه کمتر مردم به منابع مطالعاتی و کتاب و همچنین درگیری بیشتر با فضای مجازی هستیم.
علی اکبر سلطانی گفت: ما به دنبال ایجاد فضای مناسب برای ارتباط گیری مجدد مردم در حوزه کتاب، کتابخوانی و همچنین ارتقاء سطح مطالعاتی، اطلاعات عمومی و به ویژه اطلاعات کاربردی همشهریان هستیم.
او گفت: به همین منظور در توقفگاه‌های مختلف شهر شیراز از جمله ایستگاه‌های اتوبوس، پارک‌ها، بیمارستان‌ها و مکان‌هایی که مردم الزاماً مستقر می‌شوند و دقایقی از وقتشان را آنجا سپری می‌کنند طرح احسان کتاب را اجرا می‌کنیم که در اولین قدم در بیمارستان‌ها به عنوان یکی از این مراکز شروع شد.
در ادامه عضو هیئت رییسه و نائب رییس کمیسیون فرهنگی، طرح احسان کتاب را یکی از طرح‌های ویژه و کاربردی در حوزه کتابخوانی خواند و گفت: یکی از سیاست‌گذاری‌های شورای اسلامی شهر شیراز ارتقاء موضوع فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان، مدیران و کارمندان دستگاه‌های مختلف است.
افسانه خواست خدایی با بیان این که اگر موضوع مطالعه را آموزه‌ای با ماندگاری نسبتاً طولانی در ذهن شهروندان بدانیم، فضای مجازی تقریباً کمترین محتوای فرهنگی ماندگار را به افراد میدهد ضمن آنکه قدرت خلاقیت را کاهش میدهد. برای رسیدن به این هدف ایجاد عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، نیازمند برنامه ریزی صحیح در شهرداری است که باید به شکل خاص در سیاستگذاری‌ها به آن توجه نمود.
رییس کمیته خانواده و بانوان شورا با بیان اینکه در واقع در طرح احسان کتاب دستگاه‌ها را به جهت تعامل با شهروندان اساس کار قرار دادیم، افزود: با مد نظر قرار دادن مجموعه‌های درمانی در این گام، طرح را در بیمارستان خلیلی اجرا کردیم که با استقبال بی‌نظیر شهروندان و کادر درمان همراه شد.
عضو هیئت رییسه و منشی اول شورا گفت: این طرح باید به یک الگوی فرهنگی آموزشی تبدیل شود که در قدم‌های بعد امید بوده که مجموعه‌های درمانی مختلف نیز همکاری لازم را با سازمان فرهنگی و شورای شهر داشته باشند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
1362 کلیک ها  دوشنبه, 03 مرداد 1401 10:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا