توصیه‌های آتش نشانی شیراز در صورت بارندگی و سیلاب

توصیه‌های آتش نشانی شیراز در صورت بارندگی و سیلاب
   
توصیه‌های آتش نشانی شیراز در صورت بارندگی و سیلاب |||| ||||

 سازمان آتش نشانی شیراز با اشاره به پیش بینی احتمال وقوع بارش شدید باران موسمی و وقوع سیلاب در برخی نقاط طی روزهای آینده، توصیه‌های عمومی منتشر کرد.


به گزارش راستین آنلاین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز طی اطلاعیه‌ای با توجه به احتمال وقوع بارش شدید باران و موسمی و احتمال وقوع سیلاب در برخی نقاط طی روز های آینده با توجه به گزارشات و هشدار سازمان هواشناسی ضمن هشدار، مجموعه‌ای از توصیه‌های عمومی را برای آگاهی شهروندان و رعایت نکات ایمنی و آمادگی در برابر حوادث احتمالی منتشر کرد.
در اطلاعیه آتش نشانی توصیه شده است که قبل از شروع بارندگی پشت بام ساختمان و ناودانهای خروجی آب بازدید و پاکسازی شود.
همچنین منازلی که شیروانی هستند حتما قبل از بارندگی از پشت بام بازدید به عمل امده تا سبب نفوذ آب به درون ساختمان و تخریب ساختمان نشود. 
در این اطلاعیه توصیه شده که در هنگام بارندگی شدید حتی الامکان از بیرون رفتن افراد خرد سال و سال خورده از منزل جلوگیری شود و در صورتی که مجبور به ترک منزل یا محل سکونت خود هستید و هنگامی که هشدار بارندگی منتشر می‌شود حتما جریان برق، آب و گاز را قبل از خروج قطع کنید و اگر پیاده هستید از نقاطی که در آن سطح آب از زانو بالاتر است عبور نکنید.
همچنین توصیه شده شهروندان از قرار دادن زباله‌های خود در مسیر آب باران و جوی آب خودداری کرده تا سبب تجمع آب به درون منازل نشود و در موارد زیادی مصالح ساختمانی سبب تجمع آب در پشت و جلوی ساختمانها می‌شود که از این کار جلوگیری شود.
در این اطلاعیه تاکید شده که در ساختمانهایی که سطح حیاط از کف ساختمان بالاتر است جهت جلوگیری از ورود آب به درون ساختمان حتما کیسه شنی در منزل اماده داشته باشید و در اولین فرصت پس از مشاهده آب گرفتگی پشت بام و یا درون ساختمان به سازمان آتش نشانی و نیروهای امدادی تماس حاصل شود.
همچنین تاکید شده که در هنگام بارندگی از رفتن به کنار رودخانه‌ها، جوی‌های آب با فشار زیاد جریان آب و همچنین مناطقی که سطح آب بالا می آید جدا خودداری شود و در هنگام تردد از عرض خیابان و یا پیاده روها از مکان‌های عبور کنیم که مطمئن هستیم خطر سقوط به درون کانال‌ها و جوی آب و همچنین محل‌های تجمع آب وجود ندارد.
در ادامه اطلاعیه آمده است: در هنگام رانندگی به محل‌هایی که توسط نیروهای امدادی مسدود شده است از جمله زیر گذرها و کنار گذرها وارد نشوید تا سبب بروز خسارت و حادثه نشود.همچنین شهروندان از قرار دادن خودروهای خود در مسیر سیلاب خودداری کنند و در هنگام رانندگی ضمن رعایت سرعت مطمئنه از سالم بودن برف پاک کن خودرو خود اطمینان حاصل کنید.
در پایان این اطلاعیه توصیه شده که اگر ماشین شما در آب‌هایی که به سرعت سطح آن ها بالا می‌آید گیر کرده است فوراً آن را رها کنید و به محل مرتفعی بروید.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
273 کلیک ها  شنبه, 01 مرداد 1401 10:54
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا