استقرار موکب احمدبن موسی در عراق/آغاز به کار باشگاه ورزشی شیراز

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: شهرداری مکلف به استقرار موکب احمد بن موسی(ع) در مسیر نجف به کربلا شده و علاوه بر آن قرار است دو موکب دیگر، یکی در محدوده استان و دیگری در مرز شلمچه با هدف خدمت رسانی به زوار اربعین ایجاد کند.

 

به گزارش راستین آنلاین مصطفی مشفقیان سه‌شنبه ۲۸ تیر در یک کنفرانس خبری به تشریح ویژه برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز پرداخت.

 

او بیان کرد: شهرداری شیراز در راستای جذب یک درصد از جامعه به فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی و هنری این نهاد تلاش کرد تا با طراحی و اجرای برنامه‌های مختلفی زمینه جذب افراد جامعه را فراهم کند.از این رو طرح‌هایی نظیر تابستان داغ و کلاس‌های فرهنگی و اجتماعی توانست بالغ بر ۲۳ هزار نفر از افراد جامعه را به سمت خود جذب کند.

 

او از استقبال بی‌نظیر شهروندان شیرازی از برنامه های تابستانی شهرداری خبر داد و با بیان اینکه این باشگاه به صورت حرفه‌ای در تابستان امسال آغاز به کار کرده، از برنامه‌های استعداد یابی در رشته‌های مختلف ورزشی غیر از فوتبال، ادامه داد: این باشگاه از همین تابستان فعالیت خود را آغاز کرده و براساس نیازسنجی ۷رشته پسران و ۶رشته دختران تیم‌داری خواهیم کرد.

 

او با بیان اینکه در اساسنامه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری شیراز مکلف هستیم که بازیکنان مورد نیاز خود را از فرایند استعدادیابی جذب کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری کرده و با آنها قرارداد ببندیم، گفت: استعداد شیراز در رشته‌های مختلف ورزشی خیلی بیشتر از این است و امیدواریم در رشته‌های مختلف ورزشی در رده تیم ملی، شیرازی های بیشتری را شاهد باشیم. 

 

معاون شهردار شیراز همچنین با اشاره به بهره برداری از باغ مهربانو خاطرنشان کرد: این باغ در وسعتی بالغ بر دو هکتار طراحی شده که کاملاً در اختیار بانوان قرار دارد.

 

مشفقیان به ارائه کارت منزلت سالمندان اشاره و عنوان کرد: پیشتر مراحل ثبت نام کارت منزلت سالمندان در شیراز انجام شد و بالغ بر شش هزار و ۵۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و اکنون بالغ بر ۴ هزار و ۵۰۰ کارت منزلت برای سالمندان بیش از ۶۰ سال سن شیراز صادر شده است.

 

او ادامه داد: هزمان با توزیع کارت‌های منزلت مرحله دوم ثبت نام از افراد واجد شرایط دریافت کارت منزلت سالمندان نیز آغاز خواهد شد و افرادی که بیش از ۶۰ سال سن دارند می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی شهرداری شیراز اقدام به ثبت نام در این طرح کنند.

 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز همچنین از ساخت سریال حضرت شاه چراغ (ع) با همکاری سازمان اوج خبر داد و گفت: این سریال در مدت زمان ۳۰ ماه انجام خواهد شد.

 

مشفقیان خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده شهرداری شیراز و سازمان اوج در سه مقوله فرهنگی امضا تفاهم نامه خواهند کرد که از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ساخت سریال احمد ابن موسی شاه چراغ (ع) با هنروری بازیگران شیراز و در محلی خارج از شیراز اشاره کرد.

 

او افزود: علاوه بر همکاری یادشده احداث بزرگترین و اولین دیوار نگار عظیم شیراز نیز توسط این سازمان انجام خواهد شد.این دیوار نگاره قرار است به متناسبت اربعین حسینی در شیراز رونمایی شود.سازمان اوج همچنین قرار است رویداد میدانی عظیم محشر را نیز در شهریور ماه در شیراز اجرایی کند.

 

معاون شهردار شیراز با اشاره به این موضوع که شهرداری این کلانشهر در نظر داشته تا نسبت به استعداد یابی از ۱۳ رشته ورزشی اقدام کند، عنوان کرد: با توجه به این که قانون داخلی شهرداری این نهاد را از تیم داری حرفه‌ای و جذب بازیکنان حرفه‌ای ممنوع کرده است از این رو شهرداری شیراز در نظر داشته تا نسبت به جذب استعدادهای ورزشی و پرورش آنان اقدام کرده تا بتواند از این طرح زمینه حضور ورزشکاران مستعد در مسابقات استانی را فراهم کند.

 

مشفقیان متذکر شد: در راستای گرامی داشت شهدا در شهر شیراز در تلاش هستیم که از تابستان امسال تا تابستان ۱۴۰۲ بیش از ۱۱۰ یادواره شهدا در مناطق پنج‌گانه بسیج شهر شیراز اجرایی شود.

 او همچنین در خصوص ایجاد موکب شاه چراغ (ع) نیز بیان کرد: شهرداری شیراز بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مکلف به ایجاد موکب احمد بن موسی(ع) در مسیر نجف به کربلا شده و علاوه بر این موکب دو موکب دیگر نیز در استان و مرز شلمچه نسبت به ارائه خدمات به زوار اقدام خواهند کرد.


معاون شهردار شیراز در خصوص تغییر سیمای شهر در مناسبات نیز بیان کرد: شهرداری در تغییر سیمای شهر در مناسبات تنهاست و دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ هیچ همکاری با شهرداری نداشته‌اند.
مشفقیان گفت: فضا سازی فرهنگی در شیراز به جز شهرداری هیچ متولی دیگری ندارد و همکاری دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگ در این فضا سازی‌ها دیده نمی‌شود.
او ادامه داد: شهرداری نمی‌تواند در هر مناسبی بیش از ۱۰ ها میلیارد تومان هزینه مناسب سازی فضای شهر کند و این پیشنهاد به استاندار فارس نیز مطرح شده که تمام ادارات استان در مناسبت‌ها زمینه فضا سازی محیطی در پیرامون خود را بر عهده بگیرند.
معاون شهردار شیراز با اشاره به شروع ایمن‌سازی فضای پارکها برای حضور خانواده‌ها، از احداث ۱۰ سالن ورزشی جدید هم تا پایان ۱۴۰۳ خبر داد.
او همچنین از برنامه مشترک شهرداری رامسر و شیراز برای معرفی شهرهایشان، شهرداری رامسر در شیراز و شهرداری شیراز در رامسر خبر داد.
مشفقیان همچنین از استقرار انجمن صنفی در پارک علوی خبر داد و افزود: تا پایان مردادماه فضایی برای استقرار رسانه‌های فعال شهر شیراز که دفاتر مناسبی ندارند، قرار خواهیم داد. 
نجابت، مدیر فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز پرداختن به محتوای فرهنگی و ارتقای فرهنگ شهروندی را از کارکردهای سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دانست و اظهار کرد: اتمام پروژه‌های ناتمام در فرهنگسراها از رویکردهای این مدیریت عنوان کرد. 
معاون اجتماعی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز هم از تفاهم‌نامه با قرارگاه فرهنگی احمدبن موسی ‌و نیز ستاد اجرایی خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم‌نامه این است که کارهای جزیره‌ای را یکی کرده و بازدهی بیشتری داشته باشیم.
معصومه جعفری، با اشاره به کودکان کار، به تقبل تعدادی از این کودکان و ارائه برنامه برای آنها ، به مرکز ناحیه نفس برای پیشگیری، آگاه‌سازی و سقط جنین هم اشاره کرد و گفت: این کار با همراهی حوزه علمیه انجام خواهد شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
156 کلیک ها  سه شنبه, 28 تیر 1401 14:32
این مورد را ارزیابی کنید
(2 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا