رونق پروژه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در فارس

رونق پروژه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در فارس
   
رونق پروژه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در فارس |||| ||||

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس از توسعه و ارتقا چشمگیر خدمات و زیرساخت‌های درمانی در سطح استان خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین دکتر جلال شجاعت در نشست خبری که بمناسبت هفته تامین اجتماعی برگزار شد گفت: جمعیتی بالغ بر دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان زیر پوشش این بیمه قرار دارند که در فارس ۲۱ مرکز درمانگاهی و یک بیمارستان به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی ارائه خدمات درمانی می‌کنند و این در حالی است که با پنج درمانگاه و یک بیمارستان در حال احداث، بیشترین پروژه‌های تامین اجتماعی در سطح کشور را به فارس اختصاص داده ایم.

 

او ضمن قدردانی از حمایت‌ها و نگاه مثبت دکتر میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در راستای پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان فارس در حوزه سلامت و درمان گفت: در ماه‌های اخیر شاهد تحولات شگرفی در حوزه توسعه زیرساخت‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی استان فارس بوده ایم که این امر بدون حمایت‌های همه جانبه مدیرعامل سازمان دست یافتنی نبود.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: در مدت چهارماهه مسئولیت تلاش‌های وافری برای پیشبرد پروژه‌های درمانی انجام شده که عملیات احداث پروژه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی ملاصدرا واقع در بزرگراه الهاشمی از سال ۱۳۹۹ آغاز شد و تا اواسط اسفندماه ۱۴۰۰ در حدود ۳۱ درصد پیشرفت فیزیکی در فاز اول داشت. طی چهار ماه اخیر با تلاش‌های صورت گرفته این پروژه ۲۱ درصد پیشرفت کار داشته و به ۵۲ درصد رسیده است. امیداوریم در پایان اسفندماه فاز اول آن به بهره برداری برسد.

 

دکتر شجاعت از رونق پروژه‌های درمانی سازمان تامین اجتماعی در شهرستان‌های فارس خبر داد و گفت: درمانگاه شهرستان‌های مهر و خرمبید در زمره پروژه‌هایی قرار می‌گیرند که از ۱۸ ماه گذشته عملیات اجرایی آن متوقف شده بود و با پیگیری‌های انجام شده در هفته تامین اجتماعی شاهد تداوم عمرانی درمانگاه مهر و کلنگ زنی درمانگاه خرمبید هستیم.

 

او گفت: پروژه‌های درمانگاهی فیروزآباد با وجود ۸۰ درصد پیشرفت به دلیل کمبود اعتبار و عدم پیگیری دچار وقفه و تعطیلی شده بود و با حمایت مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، استاندار محترم جناب آقای دکتر ایمانیه و دکتر فروردین نماینده مردم فیروزآباد در مجلس شورای اسلامی، مبلغی معادل ۱۰ میلیارد تومان به پیمانکار پرداخت شد و امیدواریم پروژه در هفته دولت به بهره برداری برسد.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس از خیران به عنوان بازوان توانمند نظام سلامت یاد کرد و گفت: درمانگاه خیرساز اقلید و زرقان پس از وقفه طولانی در دست عمران و سازندگی قرار دارد.

 

او گفت: طرح ارتقا درمانگاه‌ها در دستور کار مدیرت درمان تامین اجتماعی قرار دارد، تبدیل درمانگاه‌های تک شیفت به شبانه روزی در شهرستان کازرون فارس یکی از خواسته‌های جدی و برحق مردم بود که با استخدام نیروی انسانی جدید در دستور کار قرار گرفته

 

این مقام ارشد سازمان تامین اجتماعی در استان فارس در ادامه بخشی از فعالیت‌های بیمارستان شهید بهشتی را تشریح کرد و گفت: این مرکز درمانی مصوبه ۳۰۰ تخت خوابی داشته و هم اکنون دارای ۲۲۰ تخت فعال است و با بهره گیری از این ظرفیت در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲۰ هزار بیمار بستری داشته است.

 

او گفت: در سه ماهه نخست امسال جمعیتی بالغ بر ۵ هزار نفر از خدمات درمانی بیمارستان شهید بهشتی بهره‌مند شده اند و پارسال ۲۴۸۰ زایمان در این بیمارستان صورت گرفته و ۹۶۰۰ جراحی در زمینه‌های قلب، کلیه، ام آر آی و بقیه موارد داشته ایم.

 

مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: بیمارستان شهید بهشتی مجهز به یک پلی کلینیک تخصصی است و ضریب اشغال تخت آن معادل ۷۰ درصد ارزیابی می‌شود.

 

او از ارتقاء خدمات در بیمارستان شهید بهشتی خبر داد و گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده مرکز ام آر آی بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت و شبانه روزی آماده ارائه خدمات خواهد شد. همچنین برنامه‌هایی برای ارتقاء خدمت رسانی مرکز دیالیز بیمارستان شهید بهشتی به صورت سه شیفت در دست انجام است.

 

دکتر شجاعت گفت: خدماتی که در بیمارستان شهید بهشتی به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود، رایگان است؛ استان فارس به عنوان مرکز درمانی جنوب کشور ارزیابی می‌شود و بیش از ۲۰ درصد از مراجعه کنندگان به مرکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی از سایر استان‌ها به کلانشهر شیراز برای دریافت خدمات درمانی مراجعه می‌کنند.

 او با ارائه آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته گفت: استان فارس در حوزه معاونت خرید راهبردی مراکز دانشگاهی و غیردانشگاهی رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است و با ۴۲۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۶۶۹ پزشک عمومی، ۸۰ دندان پزشک، ۸۴۷ داروخانه، ۶۳۸ مرکز پاراکلینک، ۱۴۳ مرکز درمانگاهی و پلی کلینیک، ۷۷ مرکز بیمارستان و دی کلینیک اعم از دانشگاهی و غیر دانشگاهی و خیریه با سازمان تامین اجتماعی قرارداد دارند.


مدیر درمان تأمین اجتماعی فارس گفت: استان در حوزه طرح پزشک خانواده و نسخه الکترونیک پیشتاز است، با برنامه ریزی‌های انجام شده از ۷۰ درصد نسخه‌ها در سال ۱۴۰۰ به صورت الکترونیک انجام می‌شد که این رقم امسال به ۸۷ درصد ارتقا یافته است.
دکتر شجاعت در ادامه به آمار و ارقامی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۰ در طرح پزشک خانواده مبلغی بالغ بر ۲۵۲ میلیارد تومان خرید خدمت انجام شده و در حوزه مراکز دانشگاهی ۱۷۵۰ میلیارد تومان خرید خدمت صورت گرفته است و بطور کلی بودجه درمان غیرمستقیم تخصیص یافته پارسال مبلغی بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان در استان فارس هزینه شده و رتبه دوم کشور را به خود اختصاص می‌دهد.
او گفت: در راستای افزایش مراکز طرف قرارداد گام بر می‌داریم؛ ارتباط تنگاتنگی با پنج دانشگاه علوم پزشکی سطح استان به منظور ارتقا خدمات بهتر و بیشتر به افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی داریم.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
195 کلیک ها  دوشنبه, 20 تیر 1401 10:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا