حدود ۸۸ درصد اراضی ملی فارس سنددار است

 رئبس کل دادگستری فارس گفت: ۸۸ درصد اراضی ملی استان سنددارشده و تا پایان شهریور امسال برای تمام اراضی ملی استان که حدود ۱۰ میلیون ۲۰۸ هزارهکتار است، سندمالکیت صادر می‌شود.


به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام سیدکاظم موسوی عصر یکشنبه ۱۲ تیر در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال و قرارگاه حدنگاری فارس گفت: تنها ۱۲ درصد از اراضی ملی فارس سنددار نیستند که علت آن هم مشکلاتی بین اداره اوقاف ومنابع طبیعی است.
او افزود: تا پایان شهریور ماه امسال برای تمام اراضی ملی فارس که حدود ۱۰ میلیون ۲۰۸ هزارهکتار است، سندمالکیت صادر می‌شود تازمین خواران نتوانند این اراضی را تصرف کنند.
رئیس کل دادگستری فارس گفت: حدنگاری اراضی فارس می‌تواند به تثبیت مالکیت دولت کمک کند که با اجرای این طرح پرونده‌های ورودی به دادگستری هم کاهش می‌یابد، زیرا ماهانه هر قاضی به بیش از ۳۰۰ پرونده در خصوص زمین خواری رسیدگی می‌کند.
موسوی عنوان کرد: با حدنگاری اراضی فارس هم تکلیف اراضی ملی مشخص می‌شود و هم پرونده‌های ورودی به دادگستری فارس کاهش می‌یابد و قضات می‌توانند به حقوق عامه بپردازند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز گفت: اراضی ملی نباید بدون هویت بمانند و اگر برای اراضی ملی سند صادر و ثبت مالکیت نشود، زمینه ارتکاب جرم فراهم می‌شود.
دکتر حسن بابایی عنوان کرد: مدیر هر سازمان و دستگاهی که در حوزه آن سازمان و نهاد زمین خواری انجام شود به عنوان شریک جرم و فراهم کردن زمینه ارتکاب جرم تحت پیگرد قضایی قرار می‌گیرد.
او گفت: بیش از ۴۰ درصد پرونده‌های قضایی مرتبط با زمین خواری است.
بابایی خاطرنشان کرد: برای حدنگاری اراضی ملی و اراضی کشاورزی فارس قرارگاه حدنگاری شهید سلیمانی در شیراز راه‌اندازی شده است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
148 کلیک ها  دوشنبه, 13 تیر 1401 10:28
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا