اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در فارس

اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در فارس
   
اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در فارس |||| ||||

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس از اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی با هدف رعایت حقوق مسافران و نظارت بر زمان دقیق حرکت ناوگان اتوبوسرانی در استان خبر داد.


به گزارش راستین آنلاین  علیرضا راستیار افزود: با اجرای طرح ویژه کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی در قالب تشدید نظارت بر ناوگان اتوبوسی به دنبال روان سازی و سرعت بخشی در ارائه خدمات متناسب با شأن مسافران هستیم.

وی با عنوان این موضوع که بخش حمل و نقل جاده‌ای استان با همکاری پلیس راه و مشارکت شرکت‌های حمل و نقل مسافر اجرای دقیق این طرح را دنبال می کند افزود: در اجرای این طرح که همزمان با سراسر کشور اجرایی گردیده ؛ انجام بازدیدها در دو سطح کنترل از مبداء و کنترل کنار جاده ای با استفاده از ظرفیت حداکثری گشت ترابری و همکاری پلیس راه استان در دستور کار قرار دارد و با استفاده از سامانه پلاک خوان و سپهتن جهت تعیین زمان سفر ناوگان از مبدا تا مقصد و ثبت زمان تاخیرات بیش از حد مجاز با رانندگان متخلف با قید فوریت در کمیسیون‌های مربوطه برخورد خواهد شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس در ادامه همچنین نظارت عالیه و گسترده در سفرهای حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای را جزو برنامه‌ها و ماموریت‌های مهم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای دانست و با تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان، خواستار همکاری و تعامل حداکثری کاربران جاده ای با تیم های کنترل و نظارت راهداری و حمل ونقل جاده ای و پلیس راه در راستای اجرای این طرح شد.

وی هم چنین رعایت حقوق مسافران و رفتار توأم با احترام و ادب با آنان را یک ضرورت اساسی دانست و گفت: از مسافرین عزیز تقاضا داریم که در طول مسافرت، ضمن رعایت نکات ایمنی هر گونه رفتار خارج از شئون ، تاخیر در مبداء و حین سفر را با سامانه ارتباطی ۱۴۱ گزارش کنند.

علیرضا راستیار در بخش دیگری از سخنان خود گفت : در استان فارس تعداد ۱۴۷ شرکت حمل و نقل مسافری پروانه فعالیت دارند و روزانه بطور تقریبی ۳۵۰۰۰ نفر مسافر به ترتیب اتوبوسی ۲۱۰۰۰ نفر ،مینی بوس ۱۱۰۰۰ نفر و سواری ۳۰۰۰ نفر مسافر با ناوگان عمومی به درون و برون استان سفر مینمایند.

وی باشاره به اینکه عمر متوسط ناوگان اتوبوس و سواری ۱۳ سال و مینی بوس ۲۱ سال می باشد خاطرنشان ساخت: تعداد ناوگان اتوبوس حدود ۹۳۰ دستگاه، مینی بوس حدود ۱۳۰۰ دستگاه و سواری حدود ۸۰۰ دستگاه در استان فارس می باشند.

راستیار با بیان اینکه تعداد رانندگان بخش حمل و نقل استان در بخش مسافر۶۳۰۰ نفر می باشند اظهار داشت : در شهر شیراز پایانه های شهید کاراندیش ،شهید مدرس ،امیرکبیر و شهید طبایی و پایانه قصردشت (مخصوص سواری) فعال می باشند که در پایانه شهید کاراندیش ۲۵ شرکت مشغول فعالیت هستند و بطور متوسط روزانه ۲۲۰ سفر اتوبوس برون استانی ( ۴۰۰۰ نفر مسافر) ۵۰ سفر اتوبوس درون استانی ( ۱۰۰۰ نفرمسافر) و ۱۲۰ سفر مینی بوس و سواری ( ۱۰۰۰ نفر مسافر) جابجا می‌گردند.

انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
200 کلیک ها  یکشنبه, 12 تیر 1401 13:19
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا