مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول شیراز در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت

مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول شیراز در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت
   
مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول شیراز در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت |||| ||||

 در دیدار شهردار و عضو شورای اسلامی شهر شیراز با معاون وزیر آموزش و پرورش، مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول در حوزه‌های رفت‌وآمد، ایجاد اماکن رفاهی مورد بررسی قرار گرفت.


به گزارش راستین آنلاین  در دیدار شهردار و معاون وزیر آموزش‌وپرورش؛ مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول در حوزه مدیریت شهری مورد بررسی قرار گرفت.
در این دیدار که سید احسان اصنافی شهردار، رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز و حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به همراه هیاتی از آموزش‌وپرورش فارس حضور داشتند، مشکلات دانش‌آموزان استثنایی و معلول در حوزه‌های رفت‌وآمد، ایجاد اماکن رفاهی و ظرفیت‌هایی شهری مورد بررسی قرار گرفت.
سید احسان اصنافی گفت: شهرداری شيراز اقداماتی همچون ایجاد رمپ، مناسب سازی پیاده رو و مواردی نظیر آن را در سطح شهر انجام داده است و سعی بر گسترش آن دارد.
وی گفت: در راستای رفع مشکلات معلولین و دانش‌آموزان استثنایی آماده همکاری لازم در اجرای پروژه‌های مشارکتی بمنظور زیباسازی محیط پیرامون مدارس استثنایی اعلام کرد.
مدیر ارشد کلان‌شهر شیراز در پاسخ به ایجاد نمایشگاه و فروشگاهی برای دست‌سازه‌های دانش‌اموزان معلول اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت بازار هنر، غرفه‌هایی را برای ارائه محصولات دستی دانش‌آموزان معلول در اختیار آموزش و پرورش استثنایی قرار خواهیم داد.
اصنافی به استفاده از ظرفیت معلولین در مدیریت شهری به عنوان مشاورین بهینه‌سازی سطح شهر اشاره کرد.
رضا محمدیان عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی مدیریت شهری در حمایت از جامعه معلولین گفت: باید تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز، آموزش‌و پرورش و بهزیستی انعقاد شود.
حمید طریفی حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور نیز در این جلسه در اشاره به قانون حمایت از معلولان گفت: با وجود تکلیف قانونی دستگاه‌ها در حمایت از معلولین، زیرساخت‌های مناسب شهری برای معلولان به طور کامل اجرا نشده است.
به گفته وی؛ رمز موفقیت سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است؛ چراکه وظایف سازمان‌ها، شهرداری و امور شهری در نظام تعلیم و تربیت مشخص و معین شده است.
معاون وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: باید با ارائه مدل مشارکتی و بین بخشی درجهت رفع نیازهای اولیه افراد معلول و استثنایی هماهنگی انجام شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
337 کلیک ها  دوشنبه, 06 تیر 1401 16:51
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا