شهرصدرا زیرمجموعه شهرداری شیراز شود

شهرصدرا زیرمجموعه شهرداری شیراز شود
   
شهرصدرا زیرمجموعه شهرداری شیراز شود |||| ||||

 عضو شورای شهر شیراز پیشنهاد داد که شهر جدید صدرا نیز به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت شهرداری شیراز قرار گیرد و با بیان اینکه چنین مطلبی مطالبه شهروندان صدرا هم هست، خواستار راستی آزمایی این موضوع با نظرسنجی از شهروندان صدرا شد.


به گزارش راستین آنلاین محمد رضا هاجری عصر یکشنبه ۲۹ خرداد در شصت و پنجمین جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز، گفت: با توجه به خدمات مدیریت شهری شیراز به شهر جدید صدرا و تبدیل این شهر به خوابگاه شاغلین در شیراز و وجود مجموعه‌هایی بزرگی مانند دانشگاه آزاد اسلامی، بیمارستان‌های پیوند اعضا و سوانح سوختگی که جملگی به نام شیراز است و مطالبه و استقبال ساکنین صدرا، باید مسئولان، پیگیری و کمک کنند تا این شهر جدید بعنوان منطقه ویژه شهرداری لحاظ و به تمام مشکلات و حرف و حدیث‌ها پایان داده شود.
هاجری خاطرنشان کرد: با توجه به گسترش بنگاه‌های مشاور املاک که از حالت طبیعی خارج و دلّالی را رونق داده و همچنین با توجه به بالا و پایین آوردن قیمت‌های زمین و مسکن، گرانی‌های نجومی ملک، لازم است دستگاه‌های نظارتی، گسترش بنگاه‌های مشاور املاک را به سطح طبیعی و ضروری بازگردانند.
او اظهار کرد: ضرورت و نیاز کشور، تمرکز روی تولید و نه دلّالی است، براساس بررسی که انجام شده از فلکه قصرالدشت تا فلکه معلم شیراز ، بیش از ۴۰ بنگاه معاملاتی و مشاور املاک فعالیت می‌کنند، این رویه عادی نیست.
عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: تعدیل، کنترل و نظارت بر فعالیت این صنف می‌تواند در ایجاد تعادل، عقلانیت و عدالت در تعیین قیمت‌های زمین و ملک اثر گذار باشد.
او در بخش دیگر سخنان خود اظهار کرد: با توجه به فشارهای اقتصادی به مردم که همه مسئولان در تلاش هستند آن را کاهش و روند را به حالت طبیعی بازگردانند از اعضای شورا و شهرداری درخواست دارم بخشودگی ۳۵ درصدی عوارض ساختمانی در شیراز تا پایان سال تمدید تا گره ای از مشکلات مردم باز شود.
هاجری در ادامه با بیان اینکه اگر سه مجموعه نظامی، مرکز پیاده، هوابرد و ارتش سوم سابق به خارج از شهر شیراز انتقال یابند، سرانه فضای سبز عمومی شهر دو برابر خواهد شد، گفت: این انتقال بزرگ، عزم ملی و همت محلی می‌طلبد که آن را مشاهده نمی‌کنیم، مگر آنکه مطالبه گسترده مردمی در فضای همدلانه، همگرایانه، رگ و احساس عزم ملی و همت محلی را بجنباند، تا شاید بتوان کاری در این حوزه انجام داد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
134 کلیک ها  دوشنبه, 30 خرداد 1401 11:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا