اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری در شیراز راه‌اندازی می‌شود

اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری در شیراز راه‌اندازی می‌شود
   
اتوبوس‌های دو طبقه گردشگری در شیراز راه‌اندازی می‌شود |||| ||||

 به دنبال انعقاد و مبادله تفاهمنامه‌ای بین مجموعه مدیریت شهری شیراز و یک شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی، از سال جدید اتوبوس‌های ۲ طبقه گردشگری در این کلانشهر فعال خواهد شد.


به گزارش راستین آنلاین با مبادله تفاهمنامه‌ای بین شهرداری شیراز و یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی، مقرر شد که از ابتدای سال ۱۴۰۲ و با هدف کمک به توسعه گردشگری با ایجاد و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقلی، اتوبوس‌های 2 طبقه گردشگری در این کلانشهر راه اندازی و فعال خواهد شد.
هادی شه‌دوست شیرازی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز در این جلسه با با اشاره به محدودیت‌های ترافیکی به‌ویژه در ایام خاص و ضرورت تسهیل دسترسی گردشگر به اماکن زیارتی و گردشگری بیان کرد: باید یک شیوه جدید حمل‌ونقل ایجاد و ظرفیت حمل‌ونقل فعلی افزایش یابد.
به نقل از روابط عمومی شهراری، شه‌دوست شیرازی گفت: ما به عنوان اولین کلانشهر و شهری که زیرساخت‌های زیارتی و سیاحت را لازم دارد، باید به ظرفیت‌های جدید حمل‌ونقل ورود کنیم که اتوبوس گردشگری متناسب با اقلیم هوایی شیراز یکی از ظرفیت‌های حمل‌ونقل است و در آینده متناسب با شرایط به سمت ظرفیت‌های دیگر نیز خواهیم رفت.
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: شهرداری شیراز برای ایجاد این شیوه جدید حمل‌ونقل، تعامل مستمر و چندجانبه‌ای در حوزه‌های معاونت اقتصادی و مالی، حمل‌ونقل و ترافیک و فرهنگی و رایزنی با وزارت گردشگری و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته است.
محمد حسین‌پور، مدیر شرکت گشت‌وگذار آسان کیش نیز گفت: ارائه شیوه حمل‌ونقل گردشگری، حجم بالای ترافیک کاهش‌ می‌یابد و نیاز مسافر به پارکینگ کم می‌شود که این طرح تجارب موفقی در جزیره کیش به اثبات رسانیده است.
او بیان کرد: بعد از عقد قرارداد در وهله نخست، سفارش اتوبوس‌های دوطبقه گردشگری مورد نیاز را مطابق استانداردهای جهانی درصورت فراهم بودن زیرساخت‌های لازم انجام خواهیم داد و امید است با تکمیل داده‌ها و نقشه زیرساخت‌ها، این شیوه جدید حمل‌ونقل را تا نوروز ۱۴۰۲ در شیراز به بهره‌برداری برسانیم.
بنابراین گزارش؛ با بهره‌برداری از اتوبوس دوطبقه گردشگری، ایجاد شغل‌های مرتبط و دارابودن سیستم خط واحد گردشگری، فروش بلیط از طریق آنلاین و اپلیکیشن، راهنمای دیجیتال چند زبانه و راهنمای حرفه‌ای و متخصص، حق انتخاب فضای گردشگری و مدت زمان استفاده از آن خصوصا در اماکن مذهبی، بسته‌های پذیرایی و نظایر آن از جمله خدمات اتوبوس‌های دوطبقه گردشگری هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
272 کلیک ها  یکشنبه, 29 خرداد 1401 19:45
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا