ایجاد اقناع عمومی و تغییر فرهنگ شهروندی نسبت به پسماند

ایجاد اقناع عمومی و تغییر فرهنگ شهروندی نسبت به پسماند
   
ایجاد اقناع عمومی و تغییر فرهنگ شهروندی نسبت به پسماند |||| ||||

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: باید به سمتی پیش رویم که بتوانیم فرهنگ شهروندی را نسبت به زباله و پسماندها تغییر دهیم و در واقع در فضای اجتماعی نیازمند ایجاد یک اقناع عمومی و تغییر فرهنگ در این باره هستیم.


به گزارش راستین آنلاین، غلامرضا غلامی در هشتمین نشست کمیته تخصصی مدیریت پسماند کلانشهرهای کشور که به میزبانی کلانشهر شیراز برگزار شد، تصریح کرد: همه تلاش ما در سازمان متبوع این است که اگر سازمان مدیریت پسماند در جمع‌آوری پسماند و تفکیک از مبدأ به ما کمک کند کار بزرگی کرده است.
او تاکید کرد: اگر بتوانیم تمام دستگاه‌های اثر گذار در شهر را متوجه این موضوع کنیم که مدیریت پسماند در شهر و کلانشهرها در شمار موضوعات زیست محیطی است، اقدامی بزرگ انجام خواهد شد.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه راهی جز تغییر نگاه برای رسیدن به یک محیط زیست پایدار و سالم نداریم، عنوان کرد: شیوه دفن زباله در سایت‌ها نیاز به بازنگری دارد.
غلامرضا غلامی تاکید کرد: باید به سمتی پیش رویم که بتوانیم فرهنگ شهروندی را نسبت به زباله و پسماندها تغییر دهیم و در واقع در فضای اجتماعی نیازمند ایجاد یک اقناع عمومی و تغییر فرهنگ در این باره هستیم.
معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در کلانشهر شیراز شاهد مدیریت مطلوب پسماند هستیم و اقدامات خوبی طی سال‌های اخیر توسط سازمان متبوع ارائه شده‌ اما در عین حال برای رسیدن به توسعه پایدار نیازمند اقدامات اثرگذارتری هستیم.
غلامی همچنین بیان کرد: امروز اگر هزاران دستگاه تفکیک خریداری کنیم برای تفکیک، خشک و جداسازی زباله‌ها تاثیر گذاری آن به اندازه این نیست که افراد جامعه را در شهر آگاه کنیم.
او مجددا تصریح کرد: بهترین كارخانه تفکیک زباله در منزل است و می‌طلبد تا دستگاه‌های مختلف برای تغيير نگاه و فرهنگ در این باره با ما همکاری کنند، چراکه بهترین کار در حوزه پسماند، تفکیک زباله از مبدأ در منازل است. 
غلامی اظهار کرد: اگرچه در كلانشهر شيراز مدعی يكی از بهترين مديريت جمع‌آوری، تفكيک، سایت دفن شیرابه و ايمن‌سازی زباله‌ها هستيم؛ اما تنها ٩.٦٤ درصد از زباله‌ها از مبدا تفکیک می‌شوند که اين برای ما قانع كننده نيست. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
166 کلیک ها  شنبه, 28 خرداد 1401 07:59
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا