تقویت اقتصاد هنر باید در دستور کار قرار گیرد

تقویت اقتصاد هنر باید در دستور کار قرار گیرد
   
تقویت اقتصاد هنر باید در دستور کار قرار گیرد |||| ||||

 عضو شورای شهر شیراز گفت: دغدغه فعلی برخی از هنرمندان، فروش محصولات هنری‌شان است در حالی که باید از آنان حمایت کرد و بازار کارشان را گسترش داد تا بتوانند از لحاظ اقتصادی تقویت شوند.


رضا محمدیان بیان کرد: در راستای تقویت صنایع دستی شهر شیراز در وهله اول شهرداری شیراز مکلف شد در راستای حمایت از هنرمندان شیرازی در تهیه هدایای مورد نیاز برای همایش‌ها، بزرگداشت‌ها و غیره از آثار هنرمندان و صنایع دستی شهر شیراز استفاده و خریداری کنند.
به نقل از شورای شهر شیراز، محمدیان اضافه کرد: در وهله دوم شهرداری ملزم است ظرف مدت دو ماه بسته حمایتی خود را از استادکاران صنایع دستی شیراز به نحوی که حمایت اقتصادی و انتقال هنر و تجربه هنرمندان را به دنبال داشته باشد، به شورا ارائه دهد.
رئیس کمیسیون سومین حرم اهل بیت و گردشگری و زیارت شورای شهر شیراز ضمن اشاره به مصوبه بازارچه هنر یادآور شد: در آن مصوبه نیز مقرر شد شهرداری در همین قالب اعلام نظر کند و باغ هنر واقع در بلوار بعثت را در اختیار استادکاران قرار دهد، چرا که برخی از هنرهای این استادکاران منحصر به فرد است و اگر از ایشان حمایت نشود و انتقال هنر و تجربه‌شان به خوبی انجام نشود، این هنرهای خاص در شهر شیراز از بین خواهد رفت.
محمدیان خاطرنشان کرد: همان گونه که در روند اتمام ساختمان و پایان کار الزاماتی وجود دارد می‌توان با همکاری معاونت شهرسازی ساختمان‌ها را ملزم کرد که قبل از اخذ پایان کار تابلوی معرفی خود شامل اسم پروژه و غیره را با استفاده از یکی از هنرهای همین استادکاران مانند کاشی هفت رنگ، خاتم کاری، مس‌گری و ... طراحی و اجرا کنند.
او ادامه داد: این اقدام می‌تواند در راستای حمایت از استادکاران صنایع دستی شهر شیراز مفید واقع شود و ابعاد شغلی و اقتصادی آنان را تقویت کرده و جذب بیشتر هنرآموزان را به دنبال داشته باشد.
این عضو شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: متاسفانه دغدغه کنونی برخی از هنرمندان، فروش محصولات هنری‌شان است در حالی که باید از آنان حمایت کرد و بازار کارشان را گسترش داد تا بتوانند از لحاظ اقتصادی تقویت شوند و شاگردان خوبی را برای آینده شهر تربیت کنند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
235 کلیک ها  چهارشنبه, 25 خرداد 1401 10:04
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا