مراتع خسروشیرین در انتظار اجرای قانون

مراتع خسروشیرین در انتظار اجرای قانون
   
مراتع خسروشیرین در انتظار اجرای قانون |||| ||||

کاروان مطالبه گری مجمع جهادگران جهاد تبیین اصحاب رسانه استان فارس به ایستگاه خسرو و شیرین رسید.

 

به گزارش راستین آنلاین دهستان خسروشیرین از توابع بخش مركزی شهرستان آباده است كه در گذشته به شهرستان اقلید تعلق داشت كه در اردیبهشت 1386 با توجه به خواست ساكنان این دهستان از اقلید جدا شد و به آباده پیوست.

 
روستای خسروشیرین در شمال غربی استان فارس و در 80 كیلومتری غرب شهرستان آباده در دامنه رشته كوه های درهم تنیده زاگرس قراردارد.
 
مراتع عظیم وسرسبز این منطقه باعث شده است که عشایر کوچ رو متشکل از ۱۲تیره ایل قشقایی سالهای متمادی نسل در نسل ییلاق و یورد خود را در این قطعه از این کره خاکی قرار دهند
 
آنچه کاروان مطالبه گری اصحاب رسانه را بران داشت تا با حضور مدیرکل محترم امور عشایر استان فارس و فرمانده محترم ناحیه سپاه عشایر پا در رکاب سفر ی بگزاریم که بسترش به همت بسیج رسانه استان فارس تدبیر گردیده است زخمیست که به گفته یکی از عشایر در نبود نظارت کافی و مشخص نبودن حدود مراتع برپیکر این سرزمین وارد می شود.
 
گرگین پور که به نمایندگی از عشایر و درجمع آنها با ما سخن می گفت تنها مشکل این منطقه را نامشخص بودن حدود مراتع می دانست که باعث مرتع خواری ونزاع بین زارعین ومرتع داران می شود
 
وی با بیان این که این اختلافات در طول ۱۸ سال گذشته آرامش را از ساکنان این منطقه گرفته است گفت اینک که بعد از تحمل همه در ورنج ها حکم دادگاه صالحه در مورخه ۳۱/۱/۱۴۰۰ با شماره دادنامه ۱۴۰۰۱۲۳۹۰۰۰۰۵۷۱۴۲۹در شعبه ۲۰ تجدید نظر به طور قطعی صادر و حدود اراضی ملی و مستثنیات مشخص گردید.از مسئولان خواهشمندیم در. اجرای حکم به بهانه های مختلف از جمله نبود اعتبار جهت تعیین حدود تعلل نکنند
 
نامداری رئیس شورای خسروشیرین نیز که به نمایندگی از زارعین در جمع اصحاب رسانه حضورداشت. با تاکید بر اجرای قانون فوق مبنی بر تعیین حدود مراتع با توجه به رای قطعی صادره از طرف مقام قضایی جهت پایان یافتن اختلافات در منطقه بیان داشت آنچه امروز بر همگان واجب و فصل الخطاب است سر سپردن به قانون است وما همواره با عشایر منطقه همزیستی برادرانه ای را سپری کرده ایم اما برای پایان دادن به اختلافات جزئی همت مسئولین شهرستانی و استانی را می طلبند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
507 کلیک ها  پنج شنبه, 12 خرداد 1401 14:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا