اسکان ۸ هزار خانوار عشایر در فارس

مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه حداقل ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر فارس باید در کانون‌های توسعه اسکان داده شوند، گفت: تاکنون ۸ هزار خانوار عشایر استان فارس، در کانون‌ها و سایت‌های پیش‌بینی شده، اسکان داده شده‌اند. 

 
به گزارش راستین آنلاینعبدالحمید کریمی سه‌شنبه ۱۰ خرداد در در جلسه شورای عشایری فارس با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به فارس ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تامین تانکر آب‌رسان و ساخت ۱۰ خانه بهداشت عشایری توسط بنیاد مستضعفان مصوب شد، گفت: در حال حاضر ۳۸ فقره کانکس بهداشت در مناطق عشایری فارس مستقر است.
 
او با بیان اینکه ۱۲.۵ درصد جمعیت عشایر کشور در قالب ۲۶ هزار و ۷۰۰ خانوار و ۱۴۷ هزار نفر جمعیت در فارس حضور دارند، عنوان کرد: عشایر فارس در ۱۲۴۱ استقرارگاه ییلاقی و قشلاقی مستقر هستند. 
 
مدیرکل امور عشایر فارس با اشاره به اینکه حداقل ۱۳ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایر فارس باید در کانون‌های توسعه اسکان یابند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۸ هزار خانوار در کانون‌ها و سایت‌های اسکان فارس، اسکان داده شده است. 
 
کریمی با اشاره به توزیع ۲۰۰ پکیج خورشیدی در بین عشایر فارس، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی در سال گذشته ۱۳ هزار تن علوفه برای دام مولد عشایر فارس تامین شده است. 
 
کریمی با بیان اینکه ۴۰ میلیارد تومان برای زنجیره گوشت قرمز تخصیص یافته است، افزود: در بحث خرید دام مازاد عشایر فقط ۷۴۰۰ راس دام خریداری شد که مورد رضایت جامعه عشایر نیست که پیشنهاد می‌شود خرید ۱۲۰ هزار راس دام حذفی عشایر توسط شرکت پشتیبانی امور دام با نگاه حمایتی استمرار داشته باشد. 
 
او با بیان اینکه بیش از ۴۹ درصد عرصه‌های فارس به خشکسالی مواجه است و هر یک میلی‌متر کاهش بارندگی سبب کاهش یک متر علوفه مراتع می‌شود، عنوان کرد: سالانه بیش از ۱۵ میلیارد تومان برای آبرسانی به عشایر هزینه می‌شود. 
 
مدیرکل امور عشایر فارس با بیان اینکه آبرسانی به عشایر از طریق ۴۶ تانکر آبرسان انجام می‌شود، گفت: بیش از ۷ هزار متر مکعب آب برای عشایر از طریق تانکرهای آبرسان تامین می‌شود که این ۲۰ درصد نیاز عشایر است. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
209 کلیک ها  سه شنبه, 10 خرداد 1401 18:38
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا