چاپ کردن این صفحه

آموزش و پرورش باید به سمت بسط عدالت حرکت کند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی از شعارهایی که دولت فعلی در گام دوم انقلاب بر روی آن تاکید دارد بحث عدالت است، گفت: یکی از ماموریت‌های ما در آموزش و پرورش بسط و گسترش عدالت است.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدخلیل عسکری دوشنبه 9 خرداد در جمع مدیران و معاونان آموزش و پرورش و شماری از فرهنگیان منطقه میمند استان فارس، گفت: اگر در حوزه آموزش و پرورش با نگاه عدالت و عدالت طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس، با بیان اینکه خداوند متعال اصلی ترین مربی است، گفت: خداوند که در هر دو صفت رحمانیت و رحیمیت بر اساس قاعده تربیت کار می کند، دنیا را همراه با ارسال پیامبران و ائمه اطهار به عنوان معلمین انسان ها، خلق کرده و قرار است با آمدن آخرین فرستاده‌اش، جهان به سمت عدالت پیش برود.
 
عسکری افزود: از آنجا که فطرت همه انسان ها تشنه عدالت‌ست و در هر جای دنیا هر حرفی که منبعث از عدالت باشد به دل انسان ها می نشیند و وجدان ها را بیدار می کند بنابراین یکی از ماموریت های ما در آموزش و پرورش بسط و گسترش عدالت است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه یکی از شعارهایی که دولت فعلی در گام دوم انقلاب بر روی آن تاکید دارد بحث عدالت است گفت: اگر در حوزه آموزش و پرورش زیرساخت عدالت درست نهادینه شود می توانیم امیدوار باشیم به اینکه جامعه ما می تواند جامعه ای باشد که درخت عدالت را به ثمر بنشاند.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس به بیانات رهبری که فرمودند" تمامی برنامه هایتان پیوست عدالت داشته باشد" اشاره و خاطرنشان کرد: این عدالت است که نماینده مدیران مدارس را آرام می کند و این بی عدالتی است که نماینده مدیران مدارس را دغدغه مند و نگران می کند.
 
عسکری افزود: ما در آموزش و پرورش باید در تمام حوزه های کاری خود در مباحث نیروی انسانی و امکانات به سمت عدالت حرکت کنیم که اگر با نگاه عدالت و عدالت طلبی پیش برویم فضای جامعه فضای آرامی خواهد شد.
 
وی گفت: آموزش و پرورش در دولت فعلی قرارگاهی به نام" قرارگاه عدالت تربیتی " راه اندازی کرده است که بتواند نقاط کوری که از بعضی از چشم ها مغفول بوده را پیدا و رفع کند.  
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس یکی از ویژگی های مدرسه صالح را انعطاف پذیری دانست و گفت: در این مدارس دانش آموز و معلم باید بتواند خواسته های خود را در چارچوب فرایند نظام تربیتی ما اجرا کند. محور کار تربیت در مدرسه معلم است و اگر معلم توسط مدیر دیده شود کار به فرجام می رسد.
 
وی به تلاش های خود جوش معلمان در دوران کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: آموزش حضوری نیز به عنوان یک حرکت جهادی وجاوید معلمان بود که حتی در دوران کرونا نیز در بعضی مدارس آموزش حضوری تعطیل نشد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه باید فرصت معلمی را قدر بدانیم زیرا اگر ما شان خود را حفظ کنیم حتما جامعه نیز چند برابر به این مهم خواهد پرداخت، گفت: در تلاشیم که دغدغه های معیشتی، مشکلات تجهیزاتی و امکانات را در حد توان و با تمام وجود دنبال کنیم.
 
در این جلسه پنج نفر از مدیران و معلمان منطقه میمند نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.
 
رتبه بندی و تسریع در اجرای آن، کمبود نیروی انسانی، ضرورت آموزش نیروی انسانی، کمبود تجهیزات و اعتبارت مالی در مدارس، انتقاد از سامانه های متعدد فناوری و تغییر مکرر آنها، صدور بخشنامه و برنامه های مکرر از اداره کل، ضرورت حضور مشاور در مدارس ابتدایی، کمبود نیروی خدماتی در مدارس، افزایش تراکم دانش آموز در کلاس درس از عمده ترین مطالب و مواردی بود که نمایندگان فرهنگیان میمند به انها اشاره کردند.
 
همچنین مشکلات نقل و انتقال نیروهای غیربومی، ضرورت حمایت های حقوقی و قضایی از معلمان، فرسودگی ساختمان مدارس، نبود دسترسی به اینترنت، توسعه متوازن رشته های تحصیلی، تغییر وضعیت استخدامی نیروهای خدماتی، لزوم فعال سازی مرکز اختلالات یادگیری دانش اموزان نیز از مواردی بود که در این جلسه به آن اشاره شد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
340 کلیک ها  دوشنبه, 09 خرداد 1401 16:50
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

موارد مرتبط