مرزهای فرهنگی نا امن شده است

مرزهای فرهنگی نا امن شده است
   
مرزهای فرهنگی نا امن شده است |||| ||||

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های فارس گفت: در شرایط کنونی مرزهای فرهنگی کشور نا امن شده و می‌طلبد که جهاد تبیین را در موارد مختلف تخصصی، تبیین کنیم.

 
به گزارش راستین آنلاین نخستین دوره تربیت کنشگران جهاد تبیین ویژه دانشجویان فارس به مدت دو روز به میزبانی دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان با حضور اساتید برجسته حوزه علوم سیاسی فقیه مبانی اندیشه اسلامی در محل حرم مطهر شاهچراغ (ع) وبا حضور ۱۶۰ دانشجو به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای فارس یکشنبه ۸ خرداد در حاشیه برگزاری این دوره با تاکید براینکه امروزه جنگ شناختی در میان است ولی در گذشته جنگ از طریق اسلحه و هواپیمای دشمن به کشور حمله می‌شد، گفت: جنگ امروز به مراتب سخت تر از گذشت است زیرا در شرایط کنونی تشخیص دشمن سخت شده و به همین منظور باید با جهاد اکبر به چنگ نفس برویم.
 
حجت الاسلام حمید مقامی ادامه داد: شهدا با فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی از طریق جهاد اصغر به جبهه عازم شدند وبا جهاد اکبر به فیض شهدا نائل آمدند.
 
این استاد دانشگاه، اهمیت فرمان رهبر انقلاب در خصوص جهاد تبیین را مهم توصیف کرد و گفت: در شرایط کنونی مرزهای فرهنگی کشور نا امن شده و می‌طلبد به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفته شود و جهاد تبیین را در موارد مختلف تخصصی تبیین کنیم.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای فارس از مسئولان دانشگاه و اساتید خواست رسالت آنان بر این است دستاوردهای علمی را به درستی تبیین و معرفی کنند.
 
مقامی معتقد است که رهبر انقلاب در بهترین زمان ممکن، موضوع جهاد تبیین را مطرح کردند و در واقع به نوعی بیانیه گام دوم قوام بخشیدند.
 
او همچنین بر تأثیر رشد و توسعه شبکه‌های اجتماعی در جهاد تبیین اشاره و یکی از ابزارهای کارآمد در جهاد تبیین را فضای مجازی دانست و اظهار کرد: در جامعه امروزی، اثر تخریبی یک پیام و یا یک کلیپ چند دقیقه‌ای به مراتب بیشتر از چندین بمب و موشک است.
 
مقامی تأکید کرد: باید کمبودها و خلاءهای پُر شود و بر این اساس باید دید دشمن کجا و چه مسائلی را نشانه گرفته تا برای همان موضوعات نیز برنامه ریزی انجام شود.
 
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طرح اندیشه تمدن ساز ویژه اساتید، گفت: طرح اندیشه تمدن ساز ارتباط نزدیک و تنگاتنگ با بحث حکمرانی خوب داشته و در خصوص تمدن سازی اسلامی آثار مثبتی دارد.
 
به گفته او، موضوع شبهه زدایی و بحث پاسخ به شبهات به ویژه در رشته‌های غیر مرتبط با علوم دینی، آثار بسیار مناسبی میتواند داشته باشد و این نیاز احساس می‌شود.
 
مقامی اضافه کرد: نشانه انقلابی بودن مطالعه و آگاهی است، اما مباحث روزمره سبب شده که میزان آگاهی و مطالعه افراد در جامعه حتی قشر دانشجویان و اساتید نیز با کاهش مواجه شود و لازم است بیشتر از گذشته بر روی موضوعات احکام، عقاید و اخلاقی کار کرد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
156 کلیک ها  یکشنبه, 08 خرداد 1401 19:52
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا