نمایشگاه‌ها باید منجر به جاری شدن فناوری دانش بنیان کمک کند

نمایشگاه‌ها باید منجر به جاری شدن فناوری دانش بنیان کمک کند
   
نمایشگاه‌ها باید منجر به جاری شدن فناوری دانش بنیان کمک کند |||| ||||

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان فارس با بیان اینکه نباید به صرف برگزاری نمایشگاه تخصصی اکتفا کرد، گفت: برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی باید به جاری شدن فناوری‌های دانش بنیان در عرصه تولید، منجر شده و کمک کند.

 
به گزارش راستین آنلاین مجتبی دهقان‌پور شامگاه شنبه ۳۱ اردیبهشت در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات صنعت دام، طیور و آبزیان که در حاشیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی این صنعت در شیراز برگزار شد، گفت: معتقد هستیم که امروز آنچه که می‌تواند برتری در واحد های تولیدی ایجاد کند دانش و اطلاعات است.
 
او با بیان اینکه شرکت ها آخرین یافته های تحقیقاتی و علمی خودشان را در نمایشگاه معرفی می کنند، گفت: ما هم به عنوان بخشی از دولت باید فناوری ها و دانش مرتبط با حوزه های تولیدی را پیگیری و تصحیح کنیم، این یکی از رویکردهایی است که دنبال می کنیم.
 
دهقان‌پور با اشاره به اینکه ۱۴۳ شرکت در نمایشگاه مذکور حضور داشته اند، ابراز کرد: اعتقاد دارم اگر حتی تعداد اندکی از این شرکت ها بتوانند با بخش اجرا و تولید مرتبط شوند و خدمات خود را ترویج دهند، می توانیم باعث کاهش هزینه تولید و افزایش تولید محصول بشویم، در این صورت می توانیم بگویم که نمایشگاه داری اثر بخشی است. 
 
رئیس جهادکشاورزی استان فارس با بیان اینکه سعی خواهیم کرد از ظرفیت شرکت های که در این نمایشگاه حضور دارند استفاده کنیم، عنوان کرد: ما در بخش دولتی توان مادی محدودی داریم اما بایستی از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم. 
 
به گفته وی؛ بر اساس تمهیداتی که در نظر گرفته شده سعی می‌کنیم شرکت هایی که واقعا حرفی برای گفتن دارند و از نوآوری و فناوری هایی برخوردارند که می تواند باعث تحول در بخش کشاورزی شود برای برگزاری کلاس های آموزشی بهره بگیریم؛ این بهترین گزینه است.
 
دهقان پور افزود: در سازمان جهاد کشاورزی طرحی تحت عنوان طرح افزایش ضریب نفوذ دانش طراحی کرده ایم که در سطح وزارتخانه و سازمان تات در حال پیگیری آن هستیم. 
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رایزنی با هیئت‌های تجاری دو کشور عراق و قطر در حاشیه برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: هیئت عراقی اعلام کردند که به طور مشخص در بحث دریافت محصولات لبنی و مسائل مرتبط با شیر و فرآورده های آن آمادگی این را دارند که بازارهای هدف را برای تولیدکنندگان استان فارس باز کنند. 
 
دهقان‌پور به بحث صادرات دام براساس رایزنی با طرف قطری نیز پرداخت و افزود: اعلام آمادگی کردیم که حاضر هستیم در سال صد هزار راس دام را از استان فارس تامین و ارسال کنیم؛ این یک فرصت بسیار خوبی است برای تولیدکننده ما تا بتواند تولیدات خود را با قیمت بالاتری عرضه کند. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
330 کلیک ها  یکشنبه, 01 خرداد 1401 12:18
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا