لزوم تسریع در احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا /واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری

لزوم تسریع در احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا /واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری
   
لزوم تسریع در احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا /واگذاری ارتفاعات صدرا به شهرداری |||| ||||

رئیس شورای اسلامی شهر جدید صدرا به مشکلات عدیده در این شهر جدید اشاره و خواستار تسریع در احداث پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا و حل مشکل شبکه فاضلاب محلات شد.

به گزارش راستین آنلاین خداکرم فیروزمند در همایش "شرکت‌های عمران شهر‌های جدید" که به میزبانی شهر صدرا برگزار شد، به طرح مشکلات متعدد صدرا پرداخت و اهتمام جدی مسئولان برای رفع این مشکلات را خواستار شد.

 

او به اهمیت مقابله با زمین‌خواری و تعامل مطلوب با سرمایه‌گذاران، خواستار تسریع در تعیین تکلیف ارتفاعات مشرف به صدرا و واگذاری این مناطق به شهرداری شد و گفت: مشکل تملک زمین‌های آرامستان توسط شرکت عمران صدرا باید رفع شود.

 

فیروزمند نبود شهربازی مناسب را جزو نیاز‌های صدرا دانست و گفت: این شهر نیاز به میدان میوه و تره‌بار داشته و از طرفی باید موضوع تحویل زمین برای احداث جایگاه عرضه سوخت اعم از بنزین و گازوئیل، رفع شود.

 

رئیس شورای شهر صدرا، تملک نشدن پلاک‌های باقیمانده جاده دوکوهک به صدرا، تسریع در اجرای جاده قره پیری، رفع نیاز به مدرسه و احداث واحد‌های آموزشی مورد نیاز را از دیگر مشکلات دانست و گفت: در صدرا حدود ۳۴ هزار دانش آموز حضور دارد، اما فضای آموزشی به تعداد کافی نیست.

 

فیروزی خواستار تامین زیرساخت مناسب ورزشی برای اقشار مختلف به ویژه ورزشکاران، تداوم اجرای پروژه مصلی، اجرای مسیر دسترسی صدرا به آزادراه شیراز اصفهان و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تسریع در پروژه تصفیه خانه فاضلاب غرب صدرا و تعیین تکلیف پارک آبی صدرا بعد از گذشت ۱۳ سال از شروع این پروژه شد.

 

حسین نژادیان امام جمعه شهر جدید صدرا نیز نبود کتابخانه، نداشتن مصلی، مدیریت موازی، ایجاد ناحیه آموزش و پرورش مستقل، نظارت بر تعاونی‌ها و. را از مهمترین مسائل مد نظر در صدرا دانست.

 

الگوگیری غلط یک مشکل شهر‌های جدید است

معاون عمرانی استاندار فارس نیز شرط رسیدن به جامعه سالم را همبستگی دانست و گفت: باید نوع نگاه خود را به مشکلات شهر صدرا تغییر دهیم و برای این منظور باید دیدگاه‌ها را تبدیل به برنامه کرده و برنامه را به مرحله اجرا برسانیم.

 

محمود رضایی یکی از مشکلات کنونی شهر‌های جدید را الگوگیری‌های غلط از سایر شهر‌های جهان دانست و گفت: در شهرسازی باید اصل را بر دوری از خودباختگی گذاشت.

 

او برای تقویت شهر صدرا دسترسی‌های مناسب برای این شهر، آغاز پروژه خط مترو به صدرا و واگذاری ارتفاعات اراضی به شهرداری برای پیشگیری از زمین خواری و ایجاد فضای سبز را از اولویت‌ها برشمرد.

 

شهردار شهر صدرا نیز به همکاری‌های مثمر ثمر میان شهرداری و شرکت عمران صدرا به خصوص برای سرعت بخشی به ساخت مسکن نهضت ملی و اقدام ملی اشاره و گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی برای صدور مجوز و همچنین تخفیف ۶۵ درصدی عوارض با تصویب شورای اسلامی و بررسی خارج از نوبت پروونده‌ها از مهمترین این اقدامات و همکاری‌ها بوده است.

 

پرنیان مهمترین ضرورت برای پیشرفت شهر صدرا تعامل میان شهرداری، شورای شهر و همچنین شرکت عمران صدرا دانست و خواستار واگذاری ارتفاعات شهر که در اختیار شرکت عمران است به شهرداری شد.

 

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران شهر‌های جدید ایران و معاون وزیر راه و شهرسازی نیز تاکید کرد که مشکلات مطرح شده توسط رئیس شورا، شهردار و امام جمعه شهر جدید صدرا، با طرح در جلسه «قرارگاه سازندگی و خدمت» توسط سرپرست شرکت عمران صدرا و بررسی کارشناسی قابل حل است.

جعفری ضمن تجلیل از ملاصدرا به تبیین حکمت الگوی شهر ایرانی اسلامی بر اساس دیدگاه‌های ملاصدرا اشاره کرده و برخی از اصول شهر مطلوب مانند توجه به اجتماع در عین توجه به فرد، فیلسوف بودن حاکمان، توجه به نفس قوانین توحیدی، توجه به عقل و عقلانیت، تعاون و همکاری اجتماعی، حرکت جمعی در جهت رسیدن به کمال در میان شهروندان و همچنین سعادت اجتماعی فرد را برشمرد.

 
دکتر ملک حسینی پدر پیوند اعضای ایران هم گفت: مطابق اصول شهرسازی، شهر ابتدا بایستی زیرساخت هایش فراهم شود و سپس ساکنین آن وارد شهر شوند.
 
او گفت: بخش پیوند اعضای بیمارستان ابوعلی سینای شهر صدرا یکی از بزرگترین بخشهای پیوند اعضا در جهان به شما می آید که برای نجات جان بیمارانی که نیازمند کبد هستند قطعاً زیرساخت های کلان به خصوص جاده ها و اتوبان های برای دسترسی هرچه سریعتر به شهر صدرا و به بیمارستان ابوعلی سینا، نیازی اساسی است و برای نجات جان انسانها زمان طلایی برای پیوند باید در نظر گرفته شود که با احداث جاده های دسترسی امکان پذیر استو
 
پدر پیوند کبد دنیا از مسئولان و دست اندرکاران شهر صدرا خواستند تا با آینده نگری نسبت به ساخت شهر صدرا، متناسب با نام ابوعلی سینا و همچنین ملاصدرای شیرازی بخصوص در ساخت دانشگاه برای جذب دانشجویان خارجی اقدام کنند. 
 
او همچنین گفت: این بیمارستان در سطح بسیار بالای بین المللی با کمک خیرین ساخته شده است که نیاز به سایر زیرساخت ها برای توسعه و پیشرفت شهر صدرا ضروری است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
212 کلیک ها  جمعه, 30 ارديبهشت 1401 17:37
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا