همایش ملی توسعه و رفع موانع سرمایه گذاری در شیراز برگزار می‌شود

عضو شورای شهر شیراز، از برگزاری همایش ملی توسعه، جذب و رفع موانع سرمایه گذاری در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه به میزبانی این کلانشهر خبر داد.

 
محمد حسن اسدی با اشاره به برگزاری دو روزه این همایش به عنوان تکلیف شورا به شهرداری، گفت: مقدمات برگزاری این همایش از سال گذشته برنامه ریزی و در اردیبهشت ماه امسال با پنل‌های تخصصی و حضور مهمانان کشوری و استانی اغاز به کار خواهد کرد 
 
به نقل از شورا، اسدی گفت: استفاده از تجربیات صاحب نظران حوزه سرمایه گذاری، اساتید دانشگاه و تجربیات کلانشهرها و سرمایه گذاران بخش خصوصی از اهداف این همایش دو روزه است 
 
رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیراز، از اختصاص پنل تخصصی و کارگاههای سرمایه‌گذاری در طول برگزاری این همایش خبر داد و گفت: یکی از اهداف دیگر این همایش رونمایی از میثاق نامه حمایت از سرمایه گذار ی در شهر شیراز است.
 
اسدی ادامه داد: دعوت از مدیران کشوری،استان و شهر شیراز برای حضور در این همایش و امضا میثاق نامه از جمله برنامه‌های این همایش است که اسدی به آن پرداخت.
 
به باور این عضو شورای شهر شیراز، در مباحث تئوری از حمایت سرمایه گذاری صحبت می‌شود اما در عمل گلایه‌ها سرمایه گذاران از روند طولانی شرایط در گذشته باعث شده که سرمایه گذاری به استان‌ها و بعضا خارج از کشور کوچ کنند.
 
او با بیان اینکه بعضاً در شوراهای پنجگانه خروجی کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری در ۹ ماه دارای طرح‌های زیادی بوده است، عنوان کرد: در شورای ششم ما به دنبال ریل گذاری برای یک بستر امن و مطمئن با هدف رفع موانع برای سرمایه گذاری هستیم که نمونه این اقدامات پنل تخصصی سرمایه گذاری در بهمن ماه و همایش ملی با این موضوع در اواخر اردیبهشت ماه است.
 
بررسی و بومی سازی شیوه نامه سرمایه گذاری در کلان شهرها ابلاغی وزارت کشور در شورای ششم باهدف آسان سازی شرایط سرمایه گذاری نسبت به دوره‌های قبلی و رونمایی از آن در همایش دو روزه را اسدی از یکی از اقدامات موثر این همایش عنوان کرد و گفت: معمولا قوانین در شهرداری‌ها برای سرمایه گذار بعضاً زیاد و بروکراسی ادارای روند را طولانی می‌کند که در این شیوه نامه با در نظر گرفتن تضامین راحت تر مزایایی برای سرمایه گذاری فراهم می‌شود.
 
اسدی اشاره‌ای هم به برگزاری پنل تخصصی سرمایه گذاری در بهمن ماه ‌با موضوع مهم ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری داشت و ادامه داد: یکی از اهداف برگزاری پنل تخصصی سرمایه گذاری در بهمن ماه ایجاد پنجره واحد سرمایه گذاری بود که تمام اقدامات سرمایه گذاری بصورت شفاف در سامانه بارگذاری شود.
 
رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه گذاری شورای شهر شیراز همچنین معتقد است که با پنجره واحد سرمایه گذاری باید به سمت کاهش فرآیندهای طولانی در این موضوع مهم و نیاز کلان شهر شیراز گام برداشت و در فضای رقابتی جذب سرمایه گذار نسبت به سایر کلان شهرها از این موضوع عقب نماند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
398 کلیک ها  سه شنبه, 27 ارديبهشت 1401 09:56
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا