اساتید دانشگاه در جهادتبیین نقشی برجسته دارند

اساتید دانشگاه در جهادتبیین نقشی برجسته دارند
   
اساتید دانشگاه در جهادتبیین نقشی برجسته دارند |||| ||||

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اهمیت جهادتبیین، نقش استاتید دانشگاه در این مهم را بسیار مهم، برجسته و محوری دانست.

 
حجت‌الاسلام دکتر حمید مقامی در نشست صمیمانه با نمایندگان هم اندیشی اساتید دانشکده های علوم پزشکی شیراز، که با موضوع «جهاد تبیین» برگزار شد، ضمن بیان اینکه «جهاد اکبر» یعنی قرار گرفتن در برابر یک دشمن درونی و «جهاد اصغر» نیز به معنای مقابله با یک دشمن بیرونی است، گفت: طی تمام سال‌ های رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، این نخستین بار بوده که ایشان حکم جهاد اعلام فرمودند و «جهاد تبیین» فریضه خوانده شده؛ این در حالی است که حساسیت آن را هنوز درک نکرده ایم.
 
به نقل از علوم پزشکی شیراز، مقامی با بیان اینکه دشمن پشت در و یا در کنار فرزندان و همین دانشجویان قرار گرفته و ما هنوز این را باور نداریم، تاکید کرد: حکم جهاد تبیین یعنی هر فردی که تریبونی دارد، پا در عرصه بگذارد و اساتید به دلیل تاثیرگذاری بر دانشجویان، در این زمینه می توانند وارد عمل شوند.
 
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به این پرسش که چه چیزی را باید تبیین کرد، گفت: رهبر معظم انقلاب در تبیین دو مورد «مبانی و مفاهیم اسلامی» و «دستاوردهای انقلاب» دستور به جهاد داده اند و به فرموده ایشان «اگر ما بیان کننده این حقایق نباشیم، دشمن آنها را روایت خواهد کرد.»
 
مقامی افزود: در تبیین مصادیق مبانی اسلامی، به تقوای الهی به معنای «مراقبت از مفاهیم الهی» و صبر به معنای «استقامت داشتن» اشاره شده است که در جهاد تبیین، این دو اصل مورد توجه است.
 
دکتر سید ضیاء‌الدین تابعی، دبیر سابق هم اندیشی اساتید و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی نیز در این نشست به تبیین نظریات مختلف در خصوص تفکرات انسان پرداخت.
 
محمود پورکیانی؛ مسوول واحد امور اساتید نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۶۰ برنامه، ویژه اساتید دانشگاه به صورت حضوری و مجازی برگزار شد که در مجموع نزدیک به دو هزار نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حتی اساتیدی از دیگر استان ‌ها میهمان این برنامه‌ها بودند و در سال جاری نیز این برنامه‌ها با کیفیت بهتر ادامه دارد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
284 کلیک ها  دوشنبه, 12 ارديبهشت 1401 10:30
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا