کمبود معلم در فارس جدی و نیازمند ساماندهی است

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از کمبود جدی معلم در این استان و زمینه‌سازی برای پذیرش دانشجویان تربیت معلم و برنامه ریزی برای جبران کمبود خبر داد.

 
به گزارش راستین آنلاینمحمدخلیل عسکری یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در شورای آموزش و پرورش فارس با بیان تبریک به مناسبت آغاز هفته معلم اظهار کرد: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی و پیشکسوتان استان، مراسم بزرگداشت مقام معلم در شهرستان‌ها و برگزاری مراسم استانی در ۱۸ اردیبهشت ماه در مدارس و کلاس از جمله برنامه‌های این هفته است. 
 
او با قدردانی از حضور دانش‌آموزان در راهپیمایی روز قدس و تشکر از سه تشکل شورای دانش‌آموزی، بسیج و اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، از درپیش بودن سفر وزیر آموزش و پرورش به فارس خبر داد.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به کمبود معلم در استان، خاطرنشان کرد: ۱۳۲۰ دانشجوی تربیت معلم سال آینده پذیرش می‌شوند چراکه مشکل و کمبود جدی ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی در استان مشهود است و تلاش می‌شود که از راه‌های مختلف این کمبود جبران شود. 
 
عسکری با اشاره به اهتمام دولت به اجرای نظام رتبه‌بندی، عنوان کرد: این طرح با هدف اصلاح نظام پرداخت و ارتقای نظام تعلیم و تربیت دنبال شد که البته دولت گذشته اراده‌ای بر این منظور نداشت اما با اصرار مجلس این موضوع در دستور کار قرار گرفت و با استقرار دولت جدید تصویب شد. 
 
وی با بیان اینکه در اعتبارات امسال برای این طرح دولت ۲۵ هزار میلیارد پیش‌بینی کرد که در نهایت با ۳۸ هزار میلیارد تصویب شد، افزود: مرحله نهایی این طرح است که براساس آن گروه‌های ممیزی در استان‌ها تشکیل می‌شود و با اجرای این طرح بهانه‌ای برای اعتراضات وجود نخواهد داشت. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه برنامه سالانه برای اجرای سند تحول بنیادین نیز تدوین شده است، بیان کرد: فارس به عنوان پایلوت کشوری مجری سند تحول خواهد بود. 
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
226 کلیک ها  یکشنبه, 11 ارديبهشت 1401 12:06
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا