ارزش‌های انقلاب اسلامی در دولت مردمی احیاء می‌شود

ارزش‌های انقلاب اسلامی در دولت مردمی احیاء می‌شود
   
ارزش‌های انقلاب اسلامی در دولت مردمی احیاء می‌شود |||| ||||

معاون سیاسی فرمانداری شیراز گفت: در دولت مردمی شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی احیاء خواهد شد.

 
جعفر طاهری سه‌شنبه 6 اردیبهشت در نشست برنامه ریزی کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز عشایر سراسر کشور که صبح امروز با حضور فرمانده سپاه عشایر فارس و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاههای اجرایی شهرستان شیراز در محل فرمانداری برگزار شد، تاکید کرد: در سال‌های اخیر اهتمام به مسائل شهدا به واسطه کم توجهی دولت قبل آنگونه که شایسته بوده است انجام نشده است و فعالیتها عمدتاً به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است، اما دولت فعلی، دولتی انقلابی و باورمند است که شعائر و ارزش‌های انقلاب اسلامی را احیاء خواهد کرد.
 
او در ادامه با اشاره به بیانات حضرت امام، عشایر را ذخائر انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ظرفیت عشایر را به درستی شناخته و حقوق تضییع شده عشایر در رژیم منحوس پهلوی را به آنان بازگردانده است. 
 
طاهری با بیان اینکه به عشایر زائدگی خود افتخار می‌کنم یادآور شد: عزیزان خادم‌الشهدیی که تلاش دارند در قالب یادواره‌ها نام و خاطره شهدای عشایر را زنده نگه دارد داشته و شأن والای آنان را از گذارند ما وظیفه داریم با همه توان و ظرفیت خود را در به کار گیریم تا شاهد یادمانی در خور شأن شهدای گرانقدر عشایر و معرفی هرچه بهتر آنان باشیم
 
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز در ادامه افزود: نگاه دولت، نگاهی فرهنگی است و همه مدیران دستگاههای اجرایی وظیفه داریم در شرایط فعلی و با پرهیز از اقدامات جزیره‌ای، در مباحث برگزاری یادواره های مختلف شهدا، تمام ‌قد حمایت کرده و در زمینه پاسداشت شهدا و تبیین فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم.
 
او با تاکید بر اینکه اینگونه یادواره‌ها باید محفلی برای تبیین راه و سیره شهدا قرار گیرد تا نسل حاضر بتوانند با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند، تصریح کرد: دلاوری، حق‌طلبی، شجاعت مثال زدنی، ظلم ستیزی و ولایت‌پذیری از ویژگی‌های بارز عشایر به عنوان ذخائر انقلاب به شمار می‌رود.
 
طاهری در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره اولین شهیده زن انقلاب بانو باختر بیگلری، از عشایر شهرستان لار، تاکید کرد: همه ما در آگاهی بخشی و معرفی درخور شأن شهدا قصور داشته‌ایم و از صدا وسیمای مرکز فارس، شهرداری شیراز و تمام دستگاههای اجرایی شهرستان انتظار می‌رود در زمینه آگاهی‌ بخشی، اطلاع رسانی و تبلیغ این کنگره بزرگ ملی، از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گیرند چرا که بنا بر تاکیدات استاندار محترم فارس، عملکرد دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری این رویداد ملی ارزیابی خواهند شد. 
 
سرهنگ شکوهی، فرمانده سپاه عشایر فارس نیز در این نشست با بیان اینکه افتخار داریم در جلسه‌ای که متعلق و متصل به شهداست حضور پیدا کنیم، گفت: درخت تنومند انقلاب اسلامی، با خون شهدا آبیاری شده است و بی شک برگزاری یادواره‌های شهدا، خون تازه‌ای در کالبد جامعه خواهد دمید.
 
او ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی و شهید صیاد شیرازی عنوان و افتخارات شهدای عشایر، خاطرنشان کرد: جامعه بزرگ عشایر کشور ۱۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که از این میان ۲۰۰۰ شهید متعلق به استان فارس است که ۳۴۰ شهید دانش‌آموز و ۷۰ شهید فرهنگی در این میان جلوه گری می کنند.
 
فرمانده سپاه عشایر فارس با یادآوری فرموده حضرت آقا که عشایر، حافظان هویت ملی این کشور هستند، افزود: دبیرستان عشایری شهید بهشتی شیراز ‌که چهره‌های برجسته‌ای چون دکتر ملک حسینی، از دانش آموختگان آن هستند، افتخاری برای استان و کشور به شمار می‌روند که ۸۵۰ رزمنده، ۹۲ شهید، ۷۵ جانباز و ۲۲ آزاده نخبه دانش آموز را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است و جای تاسف دارد که همچنان حتی در خود شهر شیراز هم ناشناخته مانده است.
 
در ادامه روح‌الله رشیدی کوچی، دبیر مردمی یادواره شهدای عشایر نیز به تشریح وظایف دستگاه‌های اجرایی شهرستان پرداخت.
 
 کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز عشایر سراسر کشور، ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ با محوریت سپاه عشایر فارس، در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
179 کلیک ها  چهارشنبه, 07 ارديبهشت 1401 08:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا