تربیت حافظان و قاریان قرآن در صدرا شتاب می‌گیرد

تربیت حافظان و قاریان قرآن در صدرا شتاب می‌گیرد
   
تربیت حافظان و قاریان قرآن در صدرا شتاب می‌گیرد |||| ||||

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری صدرا گفت: از هرگونه فعالیت قرآنی مؤثر و مورد اقبال شهروندان حمایت حداکثری خواهیم داشت تا تربیت حافظان و قاریان قرآن و توسعه معارف الهی در صدرا شتاب بیشتری گرفته شود.

به گزارش راستین آنلاین عباس فرج‌زاده با حضور در موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهر صدرا از نزدیک در جریان فعالیت‌های این مرکز قرار گرفت.

 
او گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تاثیر و تغییر سبک زندگی، عمق بخشی به اقدامات فرهنگی، ایجاد عدالت در توزیع خدمات و... نیازمند رجوع صحیح و عمیق به قرآن هستیم.
 
فرج‌زاده روح جهاد تبیین را تمسک به معارف ناب الهی دانست و فعالیت‌های قرآنی را عامل مصونیت جامعه و خانواده‌ها از انحراف از مسیر حق معرفی کرد.
 
او سیاست فرهنگی شهرداری صدرا را توجه به باور‌های دینی و تعمیق معارف الهی در زندگی شهروندان به شیوه‌های مختلف و بدیع دانست.
 
فرج‌زاده گفت: اگرچه در برابر نیاز‌های گسترده شهری، با محدودیت منابع و امکانات مواجه هستیم، اما در حد مقدوراتمان از هرگونه فعالیت قرآنی مؤثر و مورد اقبال شهروندان حمایت حداکثری خواهیم کرد تا تربیت حافظان و قاریان قرآن و توسعه معارف الهی در صدرا شتاب بیشتری گرفته شود.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صدرا گفت: با حمایت و همراهی امام جمعه شهر صدرا و تاکیدات شهردار، توجه به مساجد به عنوان پایگاه‌های قرآن آموزی در کنار مراکز مردم نهاد در دستور کار مستمر ماست.
 
روح‌الله شجاعیان، رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر صدرا نیز به توجه این شورا به فعالیت‌های مردمی و مراکز مردم نهاد اشاره و گفت: حمایت و پشتیبانی از این اقدامات خواست و مطالبه مردمی و زمینه ساز گسترش و تعمیق باور‌های مردمی در حوزه فرهنگی خواهد شد و ضروری است.
 
او گفت: شهرداری در چارچوب ضوابط قانونی و امکانات محدود خود، حمایت حداکثری را از مراکز فرهنگی و قرآنی داشته باشد.
 
شجاعیان با اشاره به رایزنی‌های انجام شده با وزارت راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم قطعه زمینی در اختیار خیرین برای احداث این مرکز قرآنی قرار دهیم.
 
نظری، مدیر موسسه قرآنی و فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا (س) شهر صدرا نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده، گفت: در بین نزدیک به ۱۸۰ شعبه روزانه مؤسسه، شعبه شهر صدرا با تربیت ۱۰ حافظ کل قرآن کریم در سال گذشته رتبه نخست را در تربیت حافظان کل قرآن به دست آورده است.
 
او با اشاره به شروع کار موسسه در سال ۱۳۹۳ گفت: هم اکنون بیش از ۱۰۰ قرآن آموز در موسسه حضور دارند که از این تعداد قریب به ۸۰ نفر از آنان مشغول به حفظ قرآن کریم در دوره‌های یک ساله و دوساله هستند که تا تابستان ۱۴۰۱ پانزده نفر دیگر از آن‌ها موفق به حفظ کامل قرآن خواهند شد. همچنین ۶ نفر از حافظان این مرکز نیز دوره تربیت مربی قرآن را گذرانده و مدرک معتبر در اختیار دارند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
188 کلیک ها  سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 11:20
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا