کاهش بحران آتش سوزی در مراتع با آگاهی و مشارکت شهروندان

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، ارتقای دانش و آگاهی‌ عمومی، حذف عوامل خطرزا و مشارکت شهروندان را از عوامل تاثیر گذار در پیشگیری و کاهش حوادث آتش سوزی مراتع و طبیعت دانست.

 
به گزارش راستین آنلاین محمدهادی قانع عصر دوشنبه ۵ اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: امسال با افزایش زود هنگام دمای هوا پوشش‌های گیاهی در مراتع به پوشال‌هایی تبدیل شده است که مستعد آتش‌سوزی بوده و با کوچک‌ترین شعله و جرقه‌ای دچار حریق می‌شود.
 
او آموزش و افزایش آگاهی عمومی را از عوامل تاثیر گذار در کاهش حوادث آتش سوزی در مراتع دانست و افزود: سازمان آتش نشانی شیراز با آغاز سومین طرح حافظان شهر من فعالیت خود را در راستای کاهش حوادث آغاز کرده است.
 
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: این طرح به منظور پیشگیری از حوادث آتش سوزی در منابع طبیعی، آموزش و فرهنگ سازی از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱توسط سازمان آتش نشانی شیراز آغاز شده است.
 
قانع در بیان اقدامات این سازمان در قالب طرح حافظان شهر من اظهار کرد: این طرح با توان افزایی و آگاهی رسانی ارگان‌های مربوطه، شناسایی نقاط پر خطر و رفع ناایمنی‌ها، آموزش گسترده و اطلاع رسانی، بازدیدهای مستمر و به روز رسانی تجهیزات و ماشین آلات فعالیت خود را از ابتدای اردیبهشت ماه آغاز و با هدف پیشگیری از حوادث با همه توان در راستای رسالت سازمان آتش‌نشانی عمل خواهد کرد.
 
او در ادامه مشارکت و همکاری شهروندان را مهمترین عامل در راستای حفاظت از منابع طبیعی دانست و عنوان کرد: شهروندان با افزایش آگاهی و عمل به دانسته‌ها نقش مهمی را در این طرح خواهند داشت.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
258 کلیک ها  سه شنبه, 06 ارديبهشت 1401 10:13
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا