انجام بیش از ۱۴ هزار ماموریت توسط اورژانس فارس

انجام بیش از ۱۴ هزار ماموریت توسط اورژانس فارس
   
انجام بیش از ۱۴ هزار ماموریت توسط اورژانس فارس |||| ||||

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس گفت: در بازه زمانی اجرای طرح‌ ویژه نوروزی، امدادگران اورژانس فارس بیش از ۱۴ هزار ماموریت انجام دادند.

 
به گزارش راستین آنلاین دکتر محمدجواد مرادیان یکشنبه ۱۴ فروردین در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن یادآوری اینکه طرح امداد نوروزی، از ۲۵ اسفند سال گذشته آغاز شد و تا ۱۳ فروردین امسال ادامه داشت، گفت: تعداد کل عملیات‌های انجام شده توسط امدادگران اورژانس فارس در این بازه زمانی، بالغ بر ۱۴ هزار و ۱۶ مأموریت بوده است.
 
رئیس مرکز اورژانس استان فارس ادامه داد: در مجموع طی نوروز امسال بالغ بر ۱۳۳۲ حادثه ترافیکی شهری در استان توسط نیروهای اورژانس فارس مورد رسیدگی قرار گرفته و این آمار در حوزه حوادث ترافیکی جاده‌ای ۱۲۷۱ مورد بوده است.
 
او گفت: سه هزار و ۳۱۸ نفر در حوادث ترافیکی استان توسط اورژانس فارس مورد درمان قرار گرفته‌اند که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۲ نفر به مراکز درمانی و ۹۱۵ نفر به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند این در حالی است که ۴۰ نفر نیز به علت تصادفات درون و برون شهری استان طی این مدت جان باخته‌اند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.
 
مرادیان با اشاره به اینکه یکی از مشکلاتی که در فصل زمستان و اوایل بهار با آن مواجه هستیم موضوع مسمومیت با گاز منو کسید کربن است، عنوان کرد: طی این بازه زمانی در سطح استان فارس شاهد مسمومیت ۸۹ نفر به علت استشمام گاز منوکسیدکربن بوده‌ایم که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۰۲ درصد افزایش به ثبت رسیده است.
 
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس همچنین تعداد مأموریت‌ بالگردهای اورژانس هوایی فارس در این مدت را ۱۰ مأموریت برشمرد و یادآور شد که با انجام این عملیات‌ها ۱۱ مددجو به مراکز درمانی منتقل شدند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
230 کلیک ها  یکشنبه, 14 فروردين 1401 16:47
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا