فارس رکورد اسکان مسافر در مدارس را شکست

فارس رکورد اسکان مسافر در مدارس را شکست
   
فارس رکورد اسکان مسافر در مدارس را شکست |||| ||||

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس اعلام کرد که این سازمان در سطح کشور با ثبت بیش از یک میلیون و ۹۸۰ هزار نفر روز، رکورد اسکان مسافر در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش را شکسته است.

 

به گزارش راستین آنلاین محمدخلیل عسکری در جلسه ستاد استانی آغاز آموزش حضوری مدارس، گفت: باپایان یافتن کاراسکان درمدارس استان، ۶۵۳ هزار وهشتصد وچهل و نه نفر درقالب ۱۵۵ هزار و چهارصدو هفتاد و هفت خانواده و در مجموع ۱میلیون و نهصد وهشت هزار و ۳۷۹ نفرروز در مدارس و اماکن اقامتی وابسته به آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند.

 

به نقل از آموزش و پرورش، عسکری افزود: در نوروز سال ۱۳۹۸ که آخرین سال اسکان در مدارس قبل از شیوع کرونا بود تاصبح روز ١٢فروردین، ۱میلیون و هفتصد و بیست و شش هزار و۴۲۵ نفرروز در مدارس استان پذیرش شدند که امسال این عدد به ۱میلیون و نهصد وهشت هزار و ۳۷۹ نفرروز رسید.

 

او با بیان اینکه میزان اسکان در مدارس فارس نسبت به مدت مشابه در نوروز سال ٩٨حدود ۱۰درصد افزایش داشته است، گفت: باتوجه به اینکه امسال قرار است آموزش حضوری از روز ۱۴ فروردین اغاز شود و لازم بود مدارس سریعتر در اختیار کار آموزش قرار گیرد مجبور شدیم یک روز زودتر کار اسکان را خاتمه دهیم و اگر کار اسکان ادامه داشت قطعا این امار افزایش پیدا می کرد.

 

عسکری ضمن یادآوری اینکه امسال۶۸ پایگاه پذیرش در سطح استان و ۶پایگاه نیز در سطح شهر شیراز کار پذیرش مهمانان نوروزی در مدارس را انجام دادند، گفت: هزار و ۱۳۰ مدرسه در استان و بیش از ۶۰۰ مدرسه در سطح شیراز برای اسکان در وضعیت عادی اماده شده بود که با استقبالی که از سفر به استان و شهر شیراز انجام شد این امار افزایش قابل توجهی پیدا کرد.

 

عسکری گفت: ۴۶ معلم سرا و باشگاه فرهنگیان با ظرفیت ۱۵۰۰ نفر و ۱۲ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت پذیرش ۲۲۰ نفر نیز در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش در سطح استان قرار گرفت.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: ۱۵۶ فضای ورزشی سرپوشیده ی داخل و خارج از مدرسه نیز اماده شده بود که درصورت بروز وضعیت اضطرار در اختیار ستاد اسکان آموزش و پرورش قرار می گرفت.

 

عسکری گفت: آموزش و پرورش فارس در نوروز ۱۴۰۱مقدمات اسکان بیش از ۶۴ هزار نفر را در وضعیت عادی در شبانه روز فراهم کرد اما در ادامه با افزایش سفرها به استان و تقاضای استفاده از مدارس برای اسکان خصوصا درروزهای۴ تا ۶ فروردین این ظرفیت افزایش قابل توجهی یافت.

 

رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: این حجم از تقاضاها باعث شد با هماهنگی با وزارت اموزش و پرورش و استانداری فارس، مجوز نصب چادر در نمازخانه ها و راهروهای مدارس نیز صادر شود.

 

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه درمجموع بیش از ۲۴۲۰ نفر عوامل مدیریتی و اجرایی و نظارتی در ستادهای اسکان این سازمان فعال بودند، گفت: بیشترین مهمان پذیرش شده در مدارس فارس مربوط به استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام و بوشهر بود.

رییس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: بیشترین پذیرش مهمان در مدارس فارس مربوط به ستادهای اسکان نواحی چهار، دو، سه، یک آموزش و پرورش شیراز، مرودشت، کازرون ، ممسنی، آباده ، زرقان، لارستان، پاسارگاد، و سپیدان بود.

 
عسکری با اشاره به اینکه بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش، بیشترین پذیرش مسافرین نوروزی در مدارس کشور تا پایان روز دهم فروردین ۱۴۰۱ به استان‌ فارس تعلق یافت، گفت: پیش بینی می شود فارس امسال نیز برای هفتمین سال اخیر کار اسکان درمدارس رتبه اول را در کشور به خود اختصاص دهد.
 
او با بیان اینکه درحالت عادی مدارس محل مناسبی برای اسکان نیست اما با توجه به حجم بالای مهمان نوروزی وارد شده به استان محل های اقامتی پاسخگوی این نیاز نیست، گفت: هزینه پایین اسکان در مدارس به همراه وجود امکانات اولیه نظیر تجهیزکلاس ها به فرش، یخچال، تلویزون، سیستم گرمایش، وجود حمام، سرویس های بهداشتی مناسب، آشپزخانه و حیاط بزرگ مدارس به عنوان پارکینگ ماشین و از همه مهمتر امنیت بالای مدارس ازجمله ویژگی هایی است که استقبال از مدارس را بالا برد.
 
عسکری همچنین با بیان اینکه امسال در ستادهای پذیرش مهمانان نوروزی آموزش و پرورش استان فارس ابتکاراتی برای اولین بار ایجاد شد، گفت: محور این ابتکارات دانش آموزان بودند یعنی از مسئولان اسکان خواسته شد بخشی از ظرفیت اجرایی را به دانش آموزان تحویل دهند، اقدامی که در راستای سند تحول بنیادین و تربیت شش ساحتی آن انجام شد.
 
رئیس ستاد اسکان مهمانان نوروزی آموزش و پرورش فارس گفت: برای اولین بار در کشور در استان فارس امسال به خانواده هایی که برای اسکان در مدارس به ستادهای پذیرش اموزش و پرورش مراجعه می کردند و دانش اموز همراه خود داشتند تخفیف داده می شد.
 
عسکری، ایجاد پایگاههای سنجش استعداد و هوش مهمانان نوروزی توسط دانش اموزان را از دیگر ابتکارات این دوره اعلام و اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه دستاورهای دانش اموزی طرح بوم و راه اندازی رادیو زائر توسط دانش اموزان از دیگر این ابتکارات بود.
 
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با اعلام قبلی به همه مهمانان نیز از صبح روز دوازدهم فروردین اسکان در مدارس پایان یافت و عوامل مدرسه درحال محیا کردن فضا از قبیل چینش صندلی ها، ضدعفونی کردن کلاس ها و نصب تجهیزات آموزشی برای اغاز آموزش حضوری دانش اموزان در مدارس هستند.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
237 کلیک ها  شنبه, 13 فروردين 1401 10:44
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا