برپایی تعداد 40 چادر عشایری در مبادی ورودی شهر های فارس

معاونت توسعه عمران و امور زیر بنایی اداره کل امور عشایر فارس از برپایی تعداد ۴۰ چادر عشایری      در کمپهای استراحتگاهی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و مکان های دیدنی و تاریخی استان در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش راستین آنلاین  جاوید حیاتی گفت:هدف از برپایی این چادرها ی عشایری معرفی پتانسیل‌های جامعه عشایری فارس و ارائه فرهنگ سنن و آداب ،صنایع دستی، موسیقی اصیل عشایری و انواع تولیدات عشایر به بازدید کنندگان و مسافران نورزی و کمک به رونق اقتصادی تولیدکنندگان عشایری می باشد.
وی با بیان اینکه دراین سیاه چادرها محصولات دامی ارگانیک و صنایع دستی عشایر،پخت نان و آش محلی عرضه می گردد افزود: جهت ایجاد شادی در مهمانان و بازدید کنندگان اغلب موسیقی محلی با ساز و نقاره نواخته میشود و رقص چوب مردان موسیقی اصیل عشایری را به بازدیدکنندگان و مسافران نورزی معرفی می نمایند.
معاونت توسعه عمران و امور زیر اظهار کرد: سیاه چادر در مکانهای تاریخی از جمله حافظیه و مجموعه تخت جمشید و آتشکده فیروزاباد و مکان های پربازدید روزانه پذیرای انبوه بازدید کننده می باشد.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
484 کلیک ها  جمعه, 05 فروردين 1401 23:42
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا