طلاب و روحانیون همواره برای تهذیب نفس کوشا باشند

طلاب و روحانیون همواره برای تهذیب نفس کوشا باشند
   
طلاب و روحانیون همواره برای تهذیب نفس کوشا باشند |||| ||||

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به اجرای طرح استقرار روحانی در کلانتری‌ها، این اقدام را ارزشمند خواند و تاکید کرد که طلاب و روحانیون باید همواره در راستای تهذیب نفس، کوشا باشند.

 
به گزارش راستین آنلاین حجت الاسلام ابراهیم کلانتری در جلسه دیدار با روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی فارس، با اشاره به اهمیت حضور روحانیون در جای جای کشور به طرح استقرار روحانی در کلانتری ها اشاره کرد و گفت: این یک طرح با ارزش است که در آن روحانیون به عنوان مشاور مذهبی- عقیدتی در کلانتری ها حضور دارند و به مردم ارائه خدمت می کنند و در راستای رسالت خویش که همانا تبلیغ و تبیین دین است، گام برمی دارند.
 
کلانتری با اشاره به اهمیت ارتقای دانش علمی و تخصصی روحانیون در حوزه دین، گفت: تبشیر و انذار دو رکن اساسی تبلیغ دین است که اگر در هریک از آنها نقصانی راه یابد، مبلغ را از رسیدن به نتیجه مطلوب محروم خواهد کرد.
 
تولیت حرم مطهر گفت: زمانی که طلبه ای به درجه روحانیت می رسد، این به معنای پایان کار نیست، بلکه لازم است طلاب و روحانیون روز به روز و همواره در جهت ارتقای دانش و تهذیب نفس کوشا باشند. اگر مسائل و مقتضیات زمان و ماموریت خود را نشناسیم دچار انحراف خواهیم شد.
 
وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه شود این است که انتظار می رود با توجه به هجمه های ناروایی که دشمنان به انقلاب و اسلام وارد می کنند، روحانیون به مسائل نظام انقلاب اسلامی اشراف کامل داشته باشند تا بتوانند به خوبی پاسخگوی سوالات نسل امروز باشند. مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بارها تاکید کرده اند که طلبه های جوان باید بر تاریخ سیاسی معاصر اشراف داشته باشند.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به معرفی سه کتاب ارزشمند پیرامون تاریخ سیاسی معاصر و زندگی رهبران انقلاب پرداخت و گفت: یکی از این کتاب ها، "الف لام خمینی"، نوشتۀ هدایت الله بهبودی دربارهٔ زندگینامه و شناخت جامع امام خمینی(رحمت الله علیه) است. کتاب دیگر "شرح اسم" اثر هدایت ‌الله بهبودی در مورد زندگی و شخصیت رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) است و کتاب سوم، "تاریخ سیاسی معاصر ایران"، در دو جلد اثر سید جلال‌الدین مدنی است.
 
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) با اشاره به تاثیر و جایگاه والای سیاسی و مذهبی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در دنیای امروز گفت: سیاستمدارانی که در دنیا خود را قوی می دانند، به قدرت و تاثیر رهبری ایران در جهان اذعان دارند و این یک افتخار برای جهان اسلام و تشیع است.
 
کلانتری ادامه داد: آن چیزی که رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) را منحصر به فرد کرده است، نخست، معنویت فوق العاده معظم لَه است که روز به روز بیشتر می شود و زمانیکه انسان به شعاع وجودی ایشان نزدیک می شود، متوجه این معنویت عظیم می شود. ویژگی دیگر، دانش و علم فوق العاده و دیگری اشراف ایشان به زمان و مسائل دنیا است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
205 کلیک ها  چهارشنبه, 25 اسفند 1400 12:40
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا