تکمیل بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز اولویت است

تکمیل بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز اولویت است
   
تکمیل بیمارستان دوم تامین اجتماعی شیراز اولویت است |||| ||||

استاندار فارس با اشاره به اینکه سلامت جامعه کارگری ضامن رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است، گفت: تکمیل و تجهیز بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی شیراز و ایجاد درمانگاه‌های کارگری در سطح شهرستان‌های استان با جدیت در حال پیگیری است.

 

به گزارش راستین آنلاین محمدهادی ایمانیه عصر یکشنبه ۲۲ اسفند در مراسم اختتامیه سی و دومین جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس و آیین تجلیل از خانه‌های بهداشت برتر کارگری و کارفرمایان سلامت محور این استان گفت: بیش از ۷۰۰ هزار کارگر در سطح استان فارس وجود دارد که با احتساب خانواده آنها بیش از نیمی از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند و ارائه خدمت شایسته به این گروه عظیم، خدمت به اکثریت اهالی فارس است.

 

ایمانیه با بیان اینکه جلسات کارگروه‌های اقتصادی استان از جمله رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری با جدیت دنبال و ۸۰ درصد مصوبات این کارگروه‌ها عملیاتی شده است، از همکاری مناسب دستگاه قضا و بانک‌ها برای رفع موانع تولید در این استان یاد و اضافه کرد: شخصا تعهد می‌دهم که در سال ۱۴۰۱ نیز مدیریت ارشد فارس حامی واقعی و جدی تولید باشد.

 

او با اشاره به رشد حدود ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده، گفت: کارفرمایان و تولیدکنندگان فارس نگران این مسئله نباشند چون قطعا با همت کارگران سختکوش استان این موضوع جبران خواهد شد زیرا اگر معیشت کارگر بهبود یابد قطعا انگیزه کار در استان نیز بالا خواهد رفت و از طرفی دیگر نیز مدیریت ارشد استان فارس نیز پشتوانه آنها است و قطعا موانع اداری از پیش پای تولید برداشته خواهد شد.

 

ایمانیه همچنین مسئله سلامت جامعه کار و تلاش را امری مهم دانست و ضمن بیان اینکه باید در همه واحدهای تولیدی و کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر کارگر استان فارس خانه بهداشت کارگری تاسیس شود، اضافه کرد: تکمیل و تجهیز بیمارستان شماره دو تامین اجتماعی شیراز و ایجاد درمانگاه‌های کارگری در سطح شهرستان‌های استان با جدیت در حال پیگیری است زیرا سلامت جامعه کارگری ضامن رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است.

 

او در ادامه از وجود رکود در بعضی واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز سخن گفت و وعده پیگیری این مسئله و رفع موانع این واحدها را داد تا زمینه اشتغالزایی و تولید مناسبی در سطح استان فراهم شود و گفت: رونق صنعت ساختمان این استان زمینه جهش مسکن را فراهم می‌کند که در این راستا باید ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سطح فارس ایجاد شود.

 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس نیز در ادامه این مراسم، کارگران را نقش آفرینان عرصه اقتصادی دانست که با شرایط موجود حماسه‌ای بی نظیر خلق کرده‌اند و گفت: براساس ماده ۱۹۵ قانون کار، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هرساله نخبگان جامعه کار و تولید از جمله مخترعان و مبتکران این حوزه را شناسایی و به جامعه معرفی می‌کند.

 

وحید خداپرست افزود: ثبت نام متقاضیان جشنواره امتنان از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای نمونه هر ساله با اعلام رسمی در سه بخش صنعت،خدمات و کشاورزی از طریق سامانه‌ انجام و سپس تقاضاها داوری و منتخبین پس از بازدید حضوری مشخص و برترین‌های استانی به مرحله کشوری راه می‌یابند.

 

او با بیان اینکه در سال‌های اخیر فارس همواره جزو برترین‌های ملی این جشنواره بوده، گفت: انتخاب کارگران ،گروه‌های کار و واحدهای نمونه فارس در دوره‌های مختلف جشنواره ملی امتنان نشان از ظرفیت بالای این استان دارد.

 

سرپرست اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس افزود: مجموعا ۲ هزار و ۳۶۱ نفر در سطح این استان برای شرکت در سی و دومین جشنواره امتنان ثبت نام کردند که از این تعداد ۸۷۲ نفر برای شرکت در بخش کارگر نمونه صنعت، هزار و ۱۲۹ نفر بخش خدمات و ۲۶۹ نفر بخش کشاورزی ثبت نام کردند، ۱۸ گروه کار و ۹۱ واحد نمونه نیز در این دوره جشنواره امتنان فارس به بخش داوری راه یافتند.

افزایش حقوق موجب تعدیل نیروی کار نشود

 
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار فارس نیز در این مراسم از دغدغه کارگران استان در زمینه تعدیل نیرو توسط کارفرمایان در پی افزایش حدود ۵۷ درصدی حقوق و دستمزد سخن گفت و اظهار داشت: کارگران بعنوان سرمایه و مولدان عرصه تولید ،نقش بسزایی در پیشرفت و توسعه اقتصاد کشور دارند.
 
مهرزاد مویدی امنیت شغلی کارگران را موضوعی مهم بیان و با اشاره به افزایش خرسند کننده حقوق کارگران برای سال جدید، در عین حال نگرانی از تعدیل نیروی کار به دلیل این افزایش دستمزد را یادآوری و خاطرنشان کرد: کاسته شدن دغدغه معیشت، راهکاری اثرگذار در رونق تولید است.
انتهای پیام /  منصوره خسروبیگ
232 کلیک ها  دوشنبه, 23 اسفند 1400 15:46
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)

نظر دادن

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «راستین آنلاین» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بالا